Antivirus umesto alarma: Da li su „pametni“ automobili trojanski konj za krađu ličnih podataka

CC0 / Hassan OUAJBIR/Pexels / Mladi momak u skupocenom automobilu
Mladi momak u skupocenom automobilu - Sputnik Srbija
Pratite nas
Pametnim automobilima možda više neće biti dovoljan samo alarm i druge zaštite od krađe, već će morati da imaju i antivirus program. U svetu je zabeležen sve veći broj hakerskih napada na „umrežene“ automobile. Stručnjaci upozoravaju da bi pametni automobili mogli da budu trojanski konj za krađu ličnih podataka vozača.

Prosečan „pametni“ automobil danas preuzme više desetina gigabajta dnevno, a sa mobilnim telefonima ili računarima umreženo je preko interneta čak 14 njegovih sistema, od ključeva za daljinsko otvaranje, preko „pametnih“ farova, do automobilskog računara.

Avtomobili Lamborghini na meždunarodnom avtomobilьnom salone vo Frankfurte - Sputnik Srbija
Superautomobili za 100 evra: Kako Vijetnamci prave svoje „ferarije“ i „lamborginije“ /video/

Upravo su sistemi koji su umreženi najranjiviji za hakerske napade, pokazuje istraživanje kompanije „Jusvič“.

Proizvođači automobila najavljuju da će svi modeli do 2026. godine biti „pametni“, a i danas je teško naći neki nov automobil koji to nije.

Istraživanje je pokazalo da su hakerski i drugi zlonamerni napadi na umrežene automobile šest puta povećani u poslednje četiri godine.

Čak 62 odsto vlasnika takvih automobila očekuju da će biti žrtve sličnih napada ove godine.

Automobili marke „rols-rojs“ - Sputnik Srbija
Dijamanti u farbi, zvezde padalice i druge lucidnosti: Zašto je „rols-rojs“ toliko skup /video/

Stručnjaci upozoravaju i da klasični obijači automobila više to ne rade mehaničkim putem, već da ulaze u vozila „razbijajući“ elektronske logaritme daljinskog ili beskontaktnog zaključavanja, a upravo im umrežavanje olakšava posao.

Međutim, stručnjaci upozoravaju da bi zlonamerni napadi mogli da dođu i od samih proizvođača automobila. Oni bi, prateći elektronske sisteme, vrlo lako mogli da prikupljaju podatke o navikama svojih kupaca bez njihovog odobrenja i da ih koriste u marketinške i razvojne svrhe.

U tim podacima ne bi morali da budu samo oni koji se tiču kretanja i vožnje, već i telefonskih poziva, poruka, kao i svi drugi podaci kada se automobili povežu sa telefonom vozača, na primer.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala