Međutim, iako je celokupna afera pokrenuta u SAD, na tom tržištu je u septembru ove godine prodato milion i po vozila, što je oko 16 odsto više nego u istom mesecu prošle godine.
Kada je reč o Srbiji, skandal neće imati bitnog uticaja, s obzirom da je reč o veoma malom broju tih vozila.
Privremena zabrana prodaje vozila grupe „Folksvagen“ u Švajcarskoj odnosi se na automobile marke „audi“, „seat“, „škoda“ i „folksvagen“, koji su proizvedeni između 2009. i 2014. godine i opremljeni „euro 5“ dizel-motorima u verziji 1.200, 1.600 i 2.000 kubika. Vozila koja su već na švajcarskim putevima nisu pogođena ovom zabranom i mogu se i dalje koristiti ili prodavati na tržištu polovnih automobila.
Međutim, iako su SAD pokrenule celu aferu sa skandalom oko lažiranja emisije štetnih gasova, prodaja u toj zemlji je porasla uprkos prognozama.
Prema podacima kompanije AMAG, najvećeg uvoznika „Folksvagenovih“ automobila u Švajcarskoj, u toj zemlji je skandalom pogođeno do 129.000 vozila.
Međutim, kada je reč o istočnoevropskim zemljama, prema podacima „Banke Amerika“, najviše će biti pogođene Češka i Mađarska, s obzirom da bi njihov privredni rast zbog toga mogao da se smanji za oko jedan i po odsto. Skandal sa „Folksvagenom“, koji proizvodi motore u Mađarskoj i poseduje najveću češku fabriku automobila „Škoda“, preti da ugrozi prodaju te grupe na globalnom nivou.
U fabrici „Audija“ u zapadnoj Mađarskoj proizvedeno je oko dva miliona od ukupno 11 miliona „faličnih“ dizel-automobila „Folksvagena“.
Mađarski ministar privrede Mihalj Varga je uveren da će se skandal odraziti na mađarsku proizvodnju automobila i lokalnu automobilsku industriju, ali je izrazio nadu da će efekat biti manji od prognoziranog katastrofičnog scenarija.
Uticaj na privredni rast u Poljskoj i Rumuniji, sa druge strane, biće nešto manji i kretaće se u visini od oko 0,5 odsto.
Pretnje kaznom odjeknule su i u Australiji, s obzirom da je ta zemlja zapretila kaznom od 1,1 milion australijskih dolara za svaki instalirani uređaj u njegovim dizel-automobilima, imajući u vidu da to predstavlja kršenje australijskih standarda o bezbednosti.
Kada je reč o Srbiji, skandal sa „Folksvagenom“ neće imati većeg uticaja, jer je reč o veoma mali broju tih vozila, kaže Milan Vukasović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.
Prema njegovim rečima, u prvih osam meseci ove godine u Srbiji je prodato nešto više od 14.100 novih automobila, što je za oko dva odsto više nego u istom periodu 2014. On je istakao da se u svakom slučaju radi o zanemarljivom broju automobila i da će ta ekološka šteta „po starom dobrom običaju renomiranih proizvođača“ biti nadoknađena zamenom softvera.
Do sada je ustanovljeno da je ovom prevarom pogođeno oko 11 miliona vozila iz grupe „Folksvagen“ širom sveta, među kojima su i automobili marke „škoda“, „audi“, „folksvagen“ ali i pojedina laka komercijalna vozila.
Nivo štetnih gasova, koje je zabeležila laboratorija u Americi, premašuje propisanu normu u pojedinim slučajevima čak 40 puta, a zbog toga „Folksvagenu“ preti kazna u SAD u visini od 18 milijardi dolara.
Međutim, „Folksvagen“ je već predstavio plan za rešavanje problema i to u veoma kratkom periodu. Naime, „Folksvagen“ će obavestiti kupce da se pogođeni sistemi mogu u kratkom roku doradom poboljšati, što se odnosi i na sve ostale brendove iz korporacije.
Kada je reč o novim automobilima sa „euro 6“ dizel-motorima, „Folksvagen“ garantuje da oni nisu pogođeni ovim „dizel-skandalom“.