Pored pet miliona „Folksvagenovih“ automobila, ustanovljeno je da je softverom za lažiranje podataka o emisiji štetnih gasova opremljeno i 1,2 miliona automobila češkog proizvođača „Škoda“, koji je u sastavu „Folksvagen“ grupe. Pored toga, i nemački proizvođač automobila „Audi“ saopštio je da je njegovih 2,1 milion automobila širom sveta, takođe, opremljeno istim softverom za manipulaciju vrednostima izduvnih gasova, koji je odobrila njegova majka-firma „Folksvagen“.
Evropska federacija za transport i životnu sredinu (T&E) u svom izveštaju navodi da novi automobili proizvedeni u Evropi izbacuju u proseku 40 odsto više ugljen-dioksida nego što to pokazuju laboratorijski testovi, kao i da je najnovija situacija sa „Folksvagenom“ samo deo skandala širih razmera.
Međutim, to uopšte ne znači da su to automobili koji apsolutno uništavaju životnu sredinu i da je neophodno izazivati paniku među stanovništvom, već je u pitanju obmana tržišta i kupaca za sve ono što je „Folksvagen“ govorio u svojim reklamnim kampanjama, objašnjava za Sputnjik urednik emisije „SAT“ Mirko Alvirović.
Prema njegovim rečima, ako se uzme u obzir šta se vozi u Srbiji — ti automobili daleko više zagađuju nego bilo koji automobil koji je zahvaćen ovim skandalom.
„Najveći problem nije ekološke prirode već pravne vrste, odnosno pitanje nadoknade štete povređenim kupcima i tržištima, kao što je to slučaj u Americi“, kaže on.
Pored toga, Alvirović smatra da je moguće očekivati da se sličan problem može naći i kod mnogih drugih proizvođača i na taj način stati na put toj masovnoj prevari.
„Po svemu sudeći, kao epilog ove priče uslediće ’suđenje veka‘, gde će SAD pokušati da dokaže da je jedan auto gigant poput ’Folksvagena‘ prevario američko tržište, i na taj način srušiti ga sa prvog mesta po prodaji, ujedno štiteći sopstvene proizvođače. Kada je reč o Evropi, tu nema puno zemalja koji imaju toliko stroge propise, te se posledice ovog skandala neće u toj meri osetiti. ’Folksvagen‘ će svakako pretrpeti određene gubitke u prodaji, ali će učiniti sve kako bi ove probleme eliminisao i povratio se na tržište“, objašnjava on.
Nije ovo jedini slučaj, kaže Alvirović, slične situacije na američkom tržištu su imali i „Fijat“ i „Tojota“, međutim oni su uspeli da se oporave.
„Prevara ove razmere može da ugrozi ’Folksvagen‘ da se na američkom tržištu ne oporavi narednih 10 godina, a to je igra velikih brojeva, jer, na kraju krajeva, u pitanju je biznis“, zaključuje on.