Američka agencija za zaštitu životne sredine 18. septembra je obavestila grupu kompanija „Folksvagen“ da krše Zakon o čistom vazduhu, jer je u dizel-motorima bio pronađen program koji je davao lažne podatke o emisiji štetnih produkata sagorevanja.
Advokatska kompanija „Rozen lo firm“ dobila je već mnogo zahteva vlasnika dizel-automobila „Folksvagen“, kaže za radio Sputnjik advokat kompanije Filip Kim.
„Već nam se obratio veliki broj ljudi koji smatraju da su oštećeni i mole našu advokatsku kompaniju da zastupa njihove interese. Mislim da će biti još mnogo zahteva, jer ljudi su razočarani. U SAD su ovi automobili bili reklamirani najpre kao ’čisti dizel‘, odnosno kao alternativa hibridnim automobilima“, kaže on.
Inače, u SAD dizel-tehnologije ne nose epitet „čiste“, a u reklamama je navođeno da se radi o novoj „čistoj dizel“ tehnologiji i ljudi su ove automobile upravo zbog toga kupovali.
Što se tiče mogućih tužbi u Južnoj Koreji, Filip Kim pretpostavljala da i u drugim državama mogu biti podignute krivične prijave koje će biti razmatrane u skladu sa zakonima tih država. Takođe, Kim dodaje da oni, kao američka kompanija, mogu da zastupaju samo interese onih klijenata koji su vozila „folksvagen“ ili „audi“ kupili na teritoriji SAD.
Advokati kompanije „Rozen lo firm“ spremni su da zastupaju i interese klijenata koji su kupili i neke druge dizel-modele poput „džeta“, „audi A3“, „golf“ i „pasat“, koje je kompanija „Folksvagen“ prodavala u periodu od 2008. do 2015. godine na teritoriji SAD.
Prema podacima Američke agencije za zaštitu životne sredine u toku ovog perioda je bilo prodato 482.000 automobila. Advokat kompanije Filip Kim smatra da će posledice skandala osetiti sva automobilska industrija.
„Očigledno je da ovo je veliki skandal. Pojavila se informacija da će kompanija ’Folksvagen‘ izdvojiti oko 7 milijardi dolara za rešavanje ovog problema. U Americi su već započete neke istražne radnje i vlasti su vrlo ozbiljne u ovom slučaju. Ako protiv kompanije bude podneta krivična tužba, posledice će biti kritične ne samo po kompaniju ’Folksvagen‘, već i to čitavu automobilsku industriju“, zaključuje on.