https://lat.sputnikportal.rs/20230913/kojim-automobilima-je-najcesce-vracena-kilometraza-1161195539.html
Kojim automobilima je najčešće vraćena kilometraža
Kojim automobilima je najčešće vraćena kilometraža
Sputnik Srbija
Kupci uvezenih automobila u Srbiji suočavaju se s većim rizikom od kupovine vozila s vraćenom kilometražom u odnosu na vozila koja su kupljena u zemlji, ukazuje... 13.09.2023, Sputnik Srbija
2023-09-13T13:50+0200
2023-09-13T13:50+0200
2023-09-13T13:50+0200
ekonomija
ekonomija
srbija – ekonomija
turizam i trgovina
automobilska industrija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/05/11/1155830921_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_dc3f0cd7f087123ba15c50d8ece6422f.jpg
Svaki deseti polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu (10,3 odsto), što znači da vrede manje od tražene cene, a šanse da se dobije vozilo s promenjenim brojačem kilometara su veće kada je automobil uvezen iz inostranstva, navode iz globalne platforme za proveru istorije vozila, KarVertikal-a.Kako objašnjavaju, trgovinu vozilima preko granice je teško pratiti, stoga prevaranti iskorišćavaju ovu situaciju i izbegavaju da budu uhvaćeni.Dodaju da istraživanje pokazuje da među automobilima koji se prodaju lokalno 8,5 odsto je onih s vraćenom kilometražom.Navode da situacija u zemlji nije toliko loša kao u nekim istočnoevropskim zemljama poput Letonije, gde udeo vozila s vraćenom kilometražom prelazi 20 odsto, ali je rizik od prevare i dalje visok.Samo 8,8 odsto svih vozila u Srbiji provelo je celo vreme u zemlji, dok je 91,2 odsto uvezeno iz inostranstva.Kako su istakli, istraživanje pokazuje da vozila sa manipulisanom kilometražom mogu biti i do 25 odsto skuplja od vozila sa originalnom kilometražom i brže gube na svojoj vrednosti."Veoma je teško kontrolisati kvalitet polovnih automobila na međunarodnom nivou jer pojedine zemlje imaju različite zakone o prevari vezanoj za kilometražu. Pošto zemlje ne razmenjuju informacije o vozilima, kada se jednom vozilo izveze, njegova istorija počinje kao potpuno nova. Zanimljivo je da je nivo vraćanja kilometara u Srbiji vrlo sličan nivou prevare u međunarodnim transakcijama sa automobilima, što ukazuje na nedostatak transparentnosti na tržištu", objasnio je automobilski stručnjak u KarVertikal-u Matas Buzelis, prenosi Tanjug.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/05/11/1155830921_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_1a8d04efd12ae81c8ea39f3d5d4336cf.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija – ekonomija, turizam i trgovina, automobilska industrija
ekonomija, srbija – ekonomija, turizam i trgovina, automobilska industrija
Kojim automobilima je najčešće vraćena kilometraža
Kupci uvezenih automobila u Srbiji suočavaju se s većim rizikom od kupovine vozila s vraćenom kilometražom u odnosu na vozila koja su kupljena u zemlji, ukazuje istraživanje sprovedeno u 14 evropskih zemalja.
Svaki deseti polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu (10,3 odsto), što znači da vrede manje od tražene cene, a šanse da se dobije vozilo s promenjenim brojačem kilometara su veće kada je automobil uvezen iz inostranstva, navode iz globalne platforme za proveru istorije vozila, KarVertikal-a.
Kako objašnjavaju, trgovinu vozilima preko granice je teško pratiti, stoga prevaranti iskorišćavaju ovu situaciju i izbegavaju da budu uhvaćeni.
Dodaju da istraživanje pokazuje da među automobilima koji se prodaju lokalno 8,5 odsto je onih s vraćenom kilometražom.
Navode da situacija u zemlji nije toliko loša kao u nekim istočnoevropskim zemljama poput Letonije, gde udeo vozila s vraćenom kilometražom prelazi 20 odsto, ali je rizik od prevare i dalje visok.
Samo 8,8 odsto svih vozila u Srbiji provelo je celo vreme u zemlji, dok je 91,2 odsto uvezeno iz inostranstva.
Kako su istakli, istraživanje pokazuje da vozila sa manipulisanom kilometražom mogu biti i do 25 odsto skuplja od vozila sa originalnom kilometražom i brže gube na svojoj vrednosti.
"Veoma je teško kontrolisati kvalitet polovnih automobila na međunarodnom nivou jer pojedine zemlje imaju različite zakone o prevari vezanoj za kilometražu. Pošto zemlje ne razmenjuju informacije o vozilima, kada se jednom vozilo izveze, njegova istorija počinje kao potpuno nova. Zanimljivo je da je nivo vraćanja kilometara u Srbiji vrlo sličan nivou prevare u međunarodnim transakcijama sa automobilima, što ukazuje na nedostatak transparentnosti na tržištu", objasnio je automobilski stručnjak u KarVertikal-u Matas Buzelis, prenosi Tanjug.