00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Kojim automobilima je najčešće vraćena kilometraža

© Tanjug / JADRANKA ILIĆSaobraćajna gužva
Saobraćajna gužva - Sputnik Srbija, 1920, 13.09.2023
Pratite nas
Kupci uvezenih automobila u Srbiji suočavaju se s većim rizikom od kupovine vozila s vraćenom kilometražom u odnosu na vozila koja su kupljena u zemlji, ukazuje istraživanje sprovedeno u 14 evropskih zemalja.
Svaki deseti polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu (10,3 odsto), što znači da vrede manje od tražene cene, a šanse da se dobije vozilo s promenjenim brojačem kilometara su veće kada je automobil uvezen iz inostranstva, navode iz globalne platforme za proveru istorije vozila, KarVertikal-a.
Kako objašnjavaju, trgovinu vozilima preko granice je teško pratiti, stoga prevaranti iskorišćavaju ovu situaciju i izbegavaju da budu uhvaćeni.
Dodaju da istraživanje pokazuje da među automobilima koji se prodaju lokalno 8,5 odsto je onih s vraćenom kilometražom.
Navode da situacija u zemlji nije toliko loša kao u nekim istočnoevropskim zemljama poput Letonije, gde udeo vozila s vraćenom kilometražom prelazi 20 odsto, ali je rizik od prevare i dalje visok.
Samo 8,8 odsto svih vozila u Srbiji provelo je celo vreme u zemlji, dok je 91,2 odsto uvezeno iz inostranstva.
Kako su istakli, istraživanje pokazuje da vozila sa manipulisanom kilometražom mogu biti i do 25 odsto skuplja od vozila sa originalnom kilometražom i brže gube na svojoj vrednosti.
"Veoma je teško kontrolisati kvalitet polovnih automobila na međunarodnom nivou jer pojedine zemlje imaju različite zakone o prevari vezanoj za kilometražu. Pošto zemlje ne razmenjuju informacije o vozilima, kada se jednom vozilo izveze, njegova istorija počinje kao potpuno nova. Zanimljivo je da je nivo vraćanja kilometara u Srbiji vrlo sličan nivou prevare u međunarodnim transakcijama sa automobilima, što ukazuje na nedostatak transparentnosti na tržištu", objasnio je automobilski stručnjak u KarVertikal-u Matas Buzelis, prenosi Tanjug.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala