Može li Riblja čorba postojati u Hrvatskoj – može i treba
© Sputnik / Lola Đorđević Koncert "Riblje čorbe" na stadionu Tašmajdan
© Sputnik / Lola Đorđević
Pratite nas
Nedavno reizdani album Riblje čorbe „Večeras vas zabavljaju muzičari koji piju“ našao se na prvom mestu top-liste u Hrvatskoj. Povodom reizdanja „Muzičara koji piju“, zagrebački rok kritičar i novinar Hrvoje Horvat ocenio je da je Bora Đorđević bio puno bolji pesnik od „kompromisnog Balaševića“.
Pratite Sputnjik i na letovanju
Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com
Album Riblje čorbe „Večeras vas zabavljaju muzičari koji piju“ u izdanju Kroacija rekords, nekadašnjeg Jugotona, popeo se na prvo mesto top-liste domaćih albuma u Hrvatskoj. „Večeras vas zabavljaju muzičari koji piju“ je postao 19. album koji je tokom ove godine došao na vodeću poziciju prodaje albuma.
Riblja čorba ponovo osvojila Hrvatsku
„Muzičari koji piju“ su istisli sa prvog mesta top-liste grupu Haustor s reizdanjem albuma „Treći svijet“. Haustor je pao na drugo mesto, dok je s drugog na treće pao album Idola „Odbrana i poslednji dani“, javljaju Hrvatski mediji. „Odbrana i poslednji dani“ Idola, zvanično najbolji album jugoslovenskog rokenrola, takođe je bio na vrhu liste najprodavaniji albuma u Hrvatskoj.
Nedeljna top-lista prodaje Hrvatske diskografske udruge nastaje na osnovu kompiliranja podataka sa 164 prodajna mesta iz Hrvatske i internet trgovina diskografskih kuća. Ovonedeljna lista donosi plasman najprodavanijih albuma na osnovu rezultata u sedmici od 18. do 24. jula.
Peti album Riblje čorbe „Večeras vas zabavljaju muzičari koji piju“ (1984) jedini koji je grupa objavila za zagrebački Jugoton, nedavno je remasterizovan i objavljen u Hrvatskoj na vinilu. Tim povodom, cenjeni zagrebački rok kritičar i novinar Hrvoje Horvat objavio je tekst s naslovom „Bora Đorđević bio je puno bolji pjesnik od kompromisnog Balaševića“.
„U vrijeme dok se kompromiserski Balašević unisono i nekritički uzdiže na razinu 'sveca', jedan drugi, ali sjajan srpski autor, zbog svoje je jezičavosti i kasnije političke pozicije četnikovanja devedesetih u drugom planu, iako je po svemu u 'realnom vremenu' osamdesetih godina bio ispred Balaševića. Spram kompromisnog Balaševića, Bora Đorđević bio je puno bolji pjesnik koji 'ratuje sam'. No, povijest umjetnosti nagledala se sličnih paradoksa, pa je i Boru Đorđevića potrebno promatrati po onome što je radio u stvarnom 'tajmlajnu', prije nego je 'usrao motku' problematičnim stavovima i izjavama. No, bilo čije izjave ne mogu poništiti ono što je napravio prije, a Đorđević je napravio puno važnih stvari“, navodi Horvat.
„Retko britak autor“
„Kao rijetko britak autor, Bora se već prije posvađao s udruženjem boraca, feministkinjama, crkvom i suprugom. Kod njega su za ideale ginule budale, borci su bili umorni, razvlačili su ga po forumima SK (Saveza komunista) kao državnog neprijatelja br. 1., itd. Do neke mjere Bora Đorđević jest oslobodio govorni prostor rok-glazbe bivše Jugoslavije, pa je bilo nerealno očekivati da će poslije zašutjeti, makar i bio u krivu“.
„Autori poput Đorđevića bili su tekstopisci u naponu snage, svaki stih bio je 'rat', a količina ideja i poruka nepremostivo nedostižna današnjoj ušminkanoj stvarnosti na pop-sceni. Iako su 'Muzičari koji piju' lošiji od prethodna četiri albuma, razlika je samo u jednoj lošoj pjesmi ('Besni psi'). U ostatku gdje čvrsto drže konce u rukama, radi se o odličnom albumu čije pjesme vas šokantno vraćaju u vrijeme kad je poezija bila nefrizirana, a poruke jasne, što je danas upravo nezamislivo na komercijalnoj, masovno prihvaćenoj rok-sceni“.
„Može li Riblja čorba postojati u javnom prostoru Hrvatske? Naravno da može, i treba, pogotovo ako se radi o ranim albumima grupe koji su kreativno bili među vrhuncima rok-scene Jugoslavije“, ističe Horvat.