https://lat.sputnikportal.rs/20220715/jedina-nije-na-nato-povocu-srbija-kandidat-za-remont-cuvenih-ruskih-helikoptera-olivera-ikodinovic-1139942468.html
Jedina nije na NATO povocu: Srbija kandidat za remont čuvenih ruskih helikoptera
Jedina nije na NATO povocu: Srbija kandidat za remont čuvenih ruskih helikoptera
Sputnik Srbija
Srbija je jedina država u Evropi koja vodi nezavisnu politiku i jedina koja je u stanju da pruži otpor pritiscima SAD i NATO-a. Samim tim je i jedina zemlja koja... 15.07.2022, Sputnik Srbija
2022-07-15T21:10+0200
2022-07-15T21:10+0200
2023-04-12T16:21+0200
rusija
rusija
vojska i naoružanje
rusija – vojska i naoružanje
analize i mišljenja
bugarska
srbija
vojno-tehnička saradnja
nato
helikopteri rusije
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/05/04/1137051584_0:87:3333:1962_1920x0_80_0_0_42d82a7c7ca58188ec84e7b8dc652190.jpg
Tako je on odgovorio na pitanje koje evropske zemlje bi mogle da preuzmu posao oko remonta ruskih helikoptera „Mi“, nakon odluke Rusije da suspenduje dozvole za remont tih letelica u bugarskim i češkim preduzećima zbog isporuka zapadnog naoružanja Kijevu kao i planova da popravljaju ukrajinsku vojnu tehniku.SAD čine sve da potisnu Rusiju kao najjačeg konkurenta sa svetskog tržišta oružja, služeći se pritiscima i ucenama, pa čak i nametanjem sankcija državama koje kupuju rusko oružje i tehniku, ali Srbija ostaje jedina zemlja u Evropi koja vodi nezavisnu politiku i koja ima dobru vojnu-tehničku saradnju sa Rusijom.„Vašington ne može Rusiji da preda svoja tržišta oružja, pošto nije uvukao te zemlje u NATO da bi im Rusija prodavala svoju vojnu tehniku. Samim tim perspektiva tehničke saradnje Rusije sa ovim zemljama je potpuno izostala. Postoji Srbija koja ima perspektivu vojno-tehničke saradnje, jer se Srbija u mnogo čemu ponaša kao nezavisna država. Samo Srbija, od svih evropskih država, ima mogućnost da sarađuje sa Rusijom, a ostale su pokoravaju Vašingtonu i Briselu, ne mogu da pokažu svoj karakter, da zaštite svoje nacionalne interese“, ocenjuje Litovkin.Bugari i Česi će ignorisati zabranu Moskve?Litovkin smatra da je odluka Moskve da suspenduje potvrde preduzeća za remont helikoptera koje su ranije izdate češkom preduzeću „Lom Praga“ i bugarskim kompanijama „Terem Letec“ i „Avionams“ ispravna.Time je faktički tim preduzećima ukinuto pružanje usluga za remont helikoptera tipa „Mi“, servis delova, kao i nabavka rezervnih delova. Prema tome, pomenuta preduzeća više neće imati pravo da obavljaju poslove koji se odnose na održavanje i remont helikoptera ruske proizvodnje, dok se ruska strana odriče svake odgovornosti za bezbedno korišćenje helikoptera koji su remontovani u ovim preduzećima.Međutim, Litovkin je ubeđen da će se te kompanije oglušiti o tu zabranu.„Ubeđen sam da oni neće obustaviti remont tih helikoptera, jer će ignorisati zabranu na remont, zato što ne rade u okviru zakona i međunarodnog prava, nego rade 'u okviru kolonijalnog poretka zasnovanog na pravilima' kako kaže Blinken. Njima su Amerikanci naložili, NATO im je naložio da deluju u okviru evroatlantske discipline i oni to rade. Zapravo, za njih je sada opasnije da se ne ispunjavaju naredbe NATO-a nego da se pridržavaju međunarodnih zakona i propisa. Zbog toga ne mislim da će naša zabrana imati efekta, naša zabrana je pre demonstracija činjenice da Bugarska i Češka - zemlje gde se remontuju naši helikopteri - ne rade u okvirima međunarodnog prava, već u okviru kolonijalnog upravljanja“, ocenio je Litovkin.Postoji rizik od pada helikoptera posle remonta u Bugarskoj i ČeškojČeški „Lom Praga“ je jedino preduzeće u Evropi i NATO u kome se remontuju helikopteri „Mi“, dok se bugarski „Terem – Letec” bavi remontom Mi-17, Mi-8, Mi-14PL/BT, Mi-24V/D/P, Mi-2 i Ka-26, kao i An-2 i raznim avionskim motorima. „Avionams“radi sa vojnim i civilnim avionima Mi-8/17, Mi-24, lovcima „MiG“ i „Suhoj“, kao i avionima za obuku L-39.Litovkin smatra da je Moskva donela dobru odluku o oduzimanju dozvole češkim i bugarskim preduzećima za remont ruskih helikoptera, ali istovremeno upozorava i na rizike koji će se pojaviti ako te kompanije nastave da rade uprkos zabrani koju je uvela Rusija.„Ta odluka Moskve je ispravna, zato što će te kompanije koje budu remontovale te helikoptere to raditi bez nadzora nosioca prava i licence za te helikoptere, a samim tim i bez naših stručnjaka iz moskovskog helikopterskog zavoda ‘Milja’, pa se takav remont ne smatra zakonitim, već falsifikatom. Tim pre što stručnjaci ‘Milja’ neće imati uvid odakle su dobijeni delovi za te helikoptere. Ti delovi mogu biti lošeg kvaliteta i druge marke... Može biti mnogo nepravilnosti prilikom remonta i onda će ti helikopteri padati, pa će neki govoriti da su lošeg kvaliteta. Realno, ti helikopteri su veoma visokog kvaliteta i kao takvi su priznati u celom svetu“, ističe Litovkin.Ruski zavod za helikoptere „Milja“ i „Kamov“ je zvanični nosilac sertifikata za helikoptere „Mi“ i „Ka“. Delatnost kompanije, koja je u sastavu holdinga „Helikopteri Rusije“ odnosi se na projektovanje, proizvodnju, popravke i testiranje letelica.Dva konstruktorska biroa spojena su u jedan centar decembra 2019. godine i nastavljaju tradiciju koju su postavili vrhunski ruski konstruktori - Mihail Milj i Nikolaj Kamov, čiji su projektni biroi počeli da rade posle Drugog svetskog rata.Milja je jedan od osnivača ruske helikopterske industrije, a konstruktorski biro „Milja“ je stvorio 13 glavnih modela helikoptera „Mi“, od lake do super-teške klase, uključujući najmasovniji helikopter na svetu – Mi-8, koji se koriste u više od 100 zemalja.Litovkin ističe da je remont ruskih helikoptera bez dozvole Rusije - zloupotreba.
https://lat.sputnikportal.rs/20220618/zaslepljujuci-stit-snimci-leta-helikoptera-mi-8-tokom-ometanja-pvo-protivnika-video-1138601908.html
https://lat.sputnikportal.rs/20220715/reakcije-iz-sofije-zbog-oduzimanja-dozvole-za-remont-ruskih-helikoptera-stvari-izgledaju-lose-1139938764.html
bugarska
srbija
češka
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Olivera Ikodinović
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
Olivera Ikodinović
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/05/04/1137051584_301:0:3032:2048_1920x0_80_0_0_8b6ca28a1bbcf6777f36cace7580f46a.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Olivera Ikodinović
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
rusija, vojska i naoružanje, rusija – vojska i naoružanje, analize i mišljenja, bugarska, srbija, vojno-tehnička saradnja, nato, helikopteri rusije, helikopteri, češka
rusija, vojska i naoružanje, rusija – vojska i naoružanje, analize i mišljenja, bugarska, srbija, vojno-tehnička saradnja, nato, helikopteri rusije, helikopteri, češka
Jedina nije na NATO povocu: Srbija kandidat za remont čuvenih ruskih helikoptera
21:10 15.07.2022 (Osveženo: 16:21 12.04.2023) Srbija je jedina država u Evropi koja vodi nezavisnu politiku i jedina koja je u stanju da pruži otpor pritiscima SAD i NATO-a. Samim tim je i jedina zemlja koja ima perspektivu vojno-tehničke saradnje sa Rusijom, ocenio je ruski vojni ekspert Viktor Litovkin.
Pratite Sputnjik i na letovanju
Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com
Tako je on odgovorio na pitanje koje evropske zemlje bi mogle da preuzmu posao oko remonta ruskih helikoptera „Mi“,
nakon odluke Rusije da suspenduje dozvole za remont tih letelica u bugarskim i češkim preduzećima zbog isporuka zapadnog naoružanja Kijevu kao i planova da popravljaju ukrajinsku vojnu tehniku.
„U Evropi, izuzev Srbije, praktično više nema država koje su sposobne da izdrže pritisak SAD i NATO-a, pošto su SAD svima njima stavile ‘povodac’. Nema nezavisnih lidera, nema suverenih država, pa oni odavno ne kupuju nikakvu vojnu opremu od Rusije, jer im Vašington im to zabranjuje“, kaže Litovkin za Sputnjik.
SAD čine sve da potisnu Rusiju kao najjačeg konkurenta sa svetskog tržišta oružja, služeći se pritiscima i ucenama, pa čak i nametanjem sankcija državama koje kupuju rusko oružje i tehniku, ali Srbija ostaje jedina zemlja u Evropi koja vodi nezavisnu politiku i koja ima dobru vojnu-tehničku saradnju sa Rusijom.
„Vašington ne može Rusiji da preda svoja
tržišta oružja, pošto nije uvukao te zemlje u NATO da bi im Rusija prodavala svoju vojnu tehniku. Samim tim perspektiva tehničke saradnje Rusije sa ovim zemljama je potpuno izostala. Postoji Srbija koja ima perspektivu vojno-tehničke saradnje, jer se Srbija u mnogo čemu ponaša kao nezavisna država. Samo Srbija, od svih evropskih država, ima mogućnost da sarađuje sa Rusijom, a ostale su pokoravaju Vašingtonu i Briselu, ne mogu da pokažu svoj karakter, da zaštite svoje nacionalne interese“, ocenjuje Litovkin.
Bugari i Česi će ignorisati zabranu Moskve?
Litovkin smatra da je odluka Moskve da suspenduje potvrde preduzeća za remont helikoptera koje su ranije izdate češkom preduzeću „Lom Praga“ i bugarskim kompanijama „Terem Letec“ i „Avionams“ ispravna.
Time je faktički tim preduzećima ukinuto pružanje usluga za remont helikoptera tipa „Mi“, servis delova, kao i nabavka rezervnih delova. Prema tome, pomenuta preduzeća više neće imati pravo da obavljaju poslove koji se odnose na održavanje i remont helikoptera ruske proizvodnje, dok se ruska strana odriče svake odgovornosti za bezbedno korišćenje helikoptera koji su remontovani u ovim preduzećima.
Međutim, Litovkin je ubeđen da će se te kompanije oglušiti o tu zabranu.
„Ubeđen sam da oni neće obustaviti remont tih helikoptera, jer će ignorisati zabranu na remont, zato što ne rade u okviru zakona i međunarodnog prava, nego rade 'u okviru kolonijalnog poretka zasnovanog na pravilima' kako kaže Blinken. Njima su Amerikanci naložili,
NATO im je naložio da deluju u okviru evroatlantske discipline i oni to rade. Zapravo, za njih je sada opasnije da se ne ispunjavaju naredbe NATO-a nego da se pridržavaju međunarodnih zakona i propisa. Zbog toga ne mislim da će naša zabrana imati efekta, naša zabrana je pre demonstracija činjenice da
Bugarska i Češka - zemlje gde se remontuju naši helikopteri - ne rade u okvirima međunarodnog prava, već u okviru kolonijalnog upravljanja“, ocenio je Litovkin.
Postoji rizik od pada helikoptera posle remonta u Bugarskoj i Češkoj
Češki „Lom Praga“ je jedino preduzeće u Evropi i NATO u kome se remontuju helikopteri „Mi“, dok se bugarski „Terem – Letec” bavi remontom Mi-17, Mi-8, Mi-14PL/BT, Mi-24V/D/P, Mi-2 i Ka-26, kao i An-2 i raznim avionskim motorima. „Avionams“radi sa vojnim i civilnim avionima Mi-8/17, Mi-24, lovcima „MiG“ i „Suhoj“, kao i avionima za obuku L-39.
Litovkin smatra da je Moskva donela dobru odluku o oduzimanju dozvole češkim i bugarskim preduzećima za remont ruskih helikoptera, ali istovremeno upozorava i na rizike koji će se pojaviti ako te kompanije nastave da rade uprkos zabrani koju je uvela Rusija.
„Ta odluka Moskve je ispravna, zato što će te kompanije koje budu remontovale te helikoptere to raditi bez nadzora nosioca prava i licence za te helikoptere, a samim tim i bez naših stručnjaka iz moskovskog helikopterskog zavoda ‘Milja’, pa se takav remont ne smatra zakonitim, već falsifikatom. Tim pre što stručnjaci ‘Milja’ neće imati uvid odakle su dobijeni delovi za te helikoptere. Ti delovi mogu biti lošeg kvaliteta i druge marke... Može biti mnogo nepravilnosti prilikom remonta i onda će ti helikopteri padati, pa će neki govoriti da su lošeg kvaliteta. Realno, ti helikopteri su veoma visokog kvaliteta i kao takvi su priznati u celom svetu“, ističe Litovkin.
Ruski zavod za helikoptere „Milja“ i „Kamov“ je zvanični
nosilac sertifikata za helikoptere „Mi“ i „Ka“. Delatnost kompanije, koja je u sastavu holdinga
„Helikopteri Rusije“ odnosi se na projektovanje, proizvodnju, popravke i testiranje letelica.
Dva konstruktorska biroa spojena su u jedan centar decembra 2019. godine i nastavljaju tradiciju koju su postavili vrhunski ruski konstruktori - Mihail Milj i Nikolaj Kamov, čiji su projektni biroi počeli da rade posle Drugog svetskog rata.
Milja je jedan od osnivača ruske helikopterske industrije, a konstruktorski biro „Milja“ je stvorio 13 glavnih modela helikoptera „Mi“, od lake do super-teške klase, uključujući najmasovniji helikopter na svetu – Mi-8, koji se koriste u više od 100 zemalja.
Litovkin ističe da je remont ruskih helikoptera bez dozvole Rusije - zloupotreba.
„Njihov remont bez odluke nosioca prava te marke je kršenje svih dogovora, kršenje međunarodnih dogovora o remontu vojne tehnike. Tako da bi to bili nezakoniti remonti, a takođe to bi bile i nezakonite isporuke klijentima“, podvukao je Litovkin.