https://lat.sputnikportal.rs/20220326/zasto-na-reklamama-satovi-uvek-pokazuju-1010-1135834488.html
Zašto na reklamama satovi uvek pokazuju 10.10
Zašto na reklamama satovi uvek pokazuju 10.10
Sputnik Srbija
Bez obzira na marku sata, autora reklame ili plakata, modela časovnika, svi će vam pokazati isto – 10 časova i 10 minuta. 26.03.2022, Sputnik Srbija
2022-03-26T20:45+0100
2022-03-26T20:45+0100
2022-03-26T20:45+0100
društvo
društvo
stil života
magazin
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/03/1a/1135834206_0:155:1920:1235_1920x0_80_0_0_ea8afc030eeefc5a2b8fbf8adf6cdcce.jpg
Dva eksperimenta sprovedena 2017. organizovana su u nameri da se otkrije šta je to tako specifično u 10 sati i 10 minuta, pa je upravo ovaj tajming postao „difolt“ opcija za sve oglašivače satova u svetu.U prvom eksperimentu, istraživači su testirali hipotezu da će sat koji pokazuje 10 sati i 10 minuta izazivati prijatne doživljaje, pa samim tim i povećati verovatnoću kupovine u odnosu na sat koji recimo pokazuje 11 sati i 30 minuta ili 8 časova i 20 minuta.Oni su, takođe, očekivali kako će kazaljke koje pokazuju 8 sati i 20 minuta imati suprotan efekat, odnosno izazivati neugodne doživljaje i smanjivati verovatnoću kupovine. U drugom eksperimentu nastojali su da provere da određeni položaji kazaljki sata zaista izazivaju odgovarajuće emocije.Dobijeni rezultati potvrđuju većinu postavljenih hipoteza. Potvrđeno je kako je 10 sati i 10 minuta zaista povezano sa ugodnim doživljajem i namerom kupovine, jer ispitanike podseća na srećnog smajlija.S druge strane, položaj 8 sati i 20 minuta podseća ispitanika na tužnog smajlija, ali ne dovodi do neprijatnog doživljaja i smanjenja verovatnoće kupovine kao što je pretpostavljeno.Ispitanicima su bile prikazane i serije fotografija od 20 različitih satova s istim belim pozadinama slučajnim redosledom.Vodili su brigu o tome da ispitanici budu naivni, odnosno da prilikom procena sviđanja i verovatnoće kupovine sata ne budu svesni položaja kazaljki i njihovog mogućeg uticaja, što su naknadno i proverili anketnim upitnikom, prenosi portal Novosti Magazin.
https://lat.sputnikportal.rs/20211126/sokantna-norveska-reklama-deda-mraz-ima-decka-video-1131929649.html
https://lat.sputnikportal.rs/20210607/otkrice-jedne-od-najvecih-tajni-interneta-zasto-nam-izlaze-reklame-za-nesto-sto-nismo-pretrazivali-1125545015.html
https://lat.sputnikportal.rs/20220226/1134570533.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/03/1a/1135834206_34:0:1887:1390_1920x0_80_0_0_bb0d8f962f3066966af6e0026f3743e4.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
društvo, stil života, magazin
društvo, stil života, magazin
Zašto na reklamama satovi uvek pokazuju 10.10
Bez obzira na marku sata, autora reklame ili plakata, modela časovnika, svi će vam pokazati isto – 10 časova i 10 minuta.
Dva eksperimenta sprovedena 2017. organizovana su u nameri da se otkrije šta je to tako specifično u 10 sati i 10 minuta, pa je upravo ovaj tajming postao „difolt“ opcija za sve oglašivače satova u svetu.
U prvom eksperimentu, istraživači su testirali hipotezu da će sat koji pokazuje 10 sati i 10 minuta izazivati prijatne doživljaje, pa samim tim i povećati verovatnoću kupovine u odnosu na sat koji recimo pokazuje 11 sati i 30 minuta ili 8 časova i 20 minuta.
Oni su, takođe, očekivali kako će kazaljke koje pokazuju 8 sati i 20 minuta imati suprotan efekat, odnosno izazivati neugodne doživljaje i smanjivati verovatnoću kupovine.
U drugom eksperimentu nastojali su da provere da određeni položaji kazaljki sata zaista izazivaju odgovarajuće emocije.
Dobijeni rezultati potvrđuju većinu postavljenih hipoteza. Potvrđeno je kako je 10 sati i 10 minuta zaista povezano sa ugodnim doživljajem i namerom kupovine, jer ispitanike podseća na srećnog smajlija.
S druge strane, položaj 8 sati i 20 minuta podseća ispitanika na tužnog smajlija, ali ne dovodi do neprijatnog doživljaja i smanjenja verovatnoće kupovine kao što je pretpostavljeno.
Ispitanicima su bile prikazane i serije fotografija od 20 različitih satova s istim belim pozadinama slučajnim redosledom.
Vodili su brigu o tome da ispitanici budu naivni, odnosno da prilikom procena sviđanja i verovatnoće kupovine sata
ne budu svesni položaja kazaljki i njihovog mogućeg uticaja, što su naknadno i proverili anketnim upitnikom,
prenosi portal Novosti Magazin.