Najnovije vesti iz sveta

Katastrofa kosmičkih razmera: Ruski kosmonaut objavio slike iz svemira erupcije vulkana u Španiji

© REUTERS / UME/REUTERS TVVulkan na La Palmi
Vulkan na La Palmi - Sputnik Srbija, 1920, 01.10.2021
Ruski kosmonauti sa Međunarodne svemirske stanice snimili su noćnu fotografiju reke lave koja je posledica erupcije vulkana na španskom ostrvu La Palma. Njihova fotografija najbolje prikazuje razmere katastrofe.
Kosmonaut Oleg Novicki objavio je na Tviteru fotografiju erupcije i reke lave koja preseca ostrvo na dva dela.
Erupcija vulkana Kumbre Vieha počela je 19. septembra, zbog čega je evakuisan veliki broj ljudi sa ostrva koje ima 85.000 žitelja.
U potocima lave koja se kreće ka Atlantskom okeanu, uništeno je više od 800 zgrada, nastradale su plantaže banana, kao i infrastruktura.
Lava je stigla do okeana blizu grada Tazakorte i ulazi u vodu već par dana. Lava ohlađena u vodi formirala je novu „teritoriju“ ostrva široku oko 500 metara.
Stručnjaci su izrazili zabrinutost da bi kontakt užarene lave i slane vode mogao da dovede do ispuštanja otrovnih gasova u atmosferu, ali su lokalne vlasti saopštile da je kvalitet vazduha dobar.
Erupcija vulkana se juče smirila, navode lokalni izveštaji, ali se i dalje iz grotla diže stub dima, prenosi RT.
Lava teče oko kuće nakon erupcije vulkana u nacionalnom parku Kumbre Vijeha u El Pasu, na Kanarskom ostrvu - Sputnik Srbija, 1920, 27.09.2021