Ko je oteo ljudima omiljenu igračku ─ automobil /video/

CC0 / piksabej / Automobil
Automobil - Sputnik Srbija
Pratite nas
Automobili nisu samo prevozno sredstvo, oni su deo strasti za ljude iz sveta automobilizma. Na žalost po pasionirane vozače, čini se da je tehnologija uzela maha i praktično im iz ruku otela njihovu omiljenu “igračku” ─ automobil.

Zvuk motora mogle bi da zamene nečujne baterije, dok bi ljude za upravljačem u bliskoj budućnosti mogli da zamene automobili sa velikim stepenom autonomije u vožnji. Opasnost od hakerskog napada na autobil onda postaje stvarnost, ukoliko se prepustimo isključivo autonomnoj vožnji. Takmičenja namenjena supersportskim automobilima, (formulama i trkačkim automobilima) su stvar prestiža za kompanije, ali i pokazatelj u kakve se tehnologije ulaže.

Automobil u doba koronavirusa

Autoindustrija je direktno  upletena u mnoge druge grane privrede i po obrtu kapitala je jedna od najvećih na svetu. Početak 2020. godine, kako je krenulo, veliki proizvođači automobila neće pamtiti po dobrom. Evidentni su ekstremni padovi prodaje u Kini, koja je predmet tržišne borbe među autogigantima u prodaji novih električnih automobila. Korona virus zbrisao je potražnju za novim automobilima, a takav trend se proširio i na Evropu. Sajmovi automobila koji su postali izuzetno skupi, ali i prestižan način marketinga su otkazani, dok se dugo pripremane prezentacije novih automobila otkazuju do daljnjeg. Jedan od najvećih sajmova u Frankfurtu više neće ni postojati, upravo zbog velikih troškova izlagača.

„Prljava ekologija“ ili budućnost autoindustrije

Jedna od najvećih kompanija električnih automobila - Tesla sprema se da otvori gigantsku fabriku u okolini Berlina. Međutim, da bi to uspela potrebno da poseče veliki deo šume, što je predmet rasprave na nemačkim saveznim sudovima. Broj električnih automobila u Nemačkoj koji su kupljeni u 2019. godini porastao je za 75 odsto, ali i dalje predstavlja relativno mali broj od ukupno prodatih automobila, tek 1.8%.

Ekologija je u tom smislu „neproverena glasina“, postavlja se veliko pitanje reciklaže baterija i proizvodnje električne energije. Alternativna rešenja za smanjenje prljavih čestica u gradovima su hibridni i takozvani „plag-in“ hibridni pogoni. Oni pored benzinskog/dizel agregata poseduju i baterije koje se mogu puniti što omogućava vrlo ekonomičnu potrošnju uz korišćenje dve vrste pogona. Srbija od 2020. godine daje subvenciju na električna i hibridna vozila u iznosu od 500 do 5000 evra u zavisnosti od performansi i modela.

Autonomija ─ čovek nepotreban u vozilu?

U testiranju tehnologije automobila kojim ne upravlja čovek, do sada je nastradalo 5 ljudi. Ko je odgovaran, veliko je pitanje za kompanije, proizvođače ali i pravni sistem. Činjenica je da je momenat potpune autonomije automobila u vožnji sve bliži. Postoji klasifikacija od 5 nivoa autonomne vožnje. Trenutno se najmoderniji automobili koji imaju ovakve mogućnosti klasifikuju pod treći nivo, dok je do 2030. godine plan da se omogući peti nivo ─ apsolutna autonomija vožnje.

O temi automobilske industrije, pitanju efikasnosti između električnih i motora sa unutrašnjim sagorevanjem i budućnosti autonomije u vožnji u emisiji „Tehnogram“ govori Aleksandar Savin, iz redakcije magazina „Topspid“.

Pročitajte još: 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala