Apsolutni pobednik 92. po redu dodele Oskara je južnokorejski film „Parazit“ Bong Džun Hoa, koji je osvojio četiri zlatne statue — za najbolji film, scenario, režiju i najbolji međunarodni film.
Oskar za najbolji film van engleskog govornog područja promenio je ime u duhu političke korektnosti i sad se zove nagradom za najbolji međunarodni film, iako je svaki film koji se pojavi u konkurenciji međunarodni, jer su u pitanju multinacionalne produkcije, napominje Zečević.
„Parazit“ — negacija svega što Holivud jeste
Prema njegovim rečima, film „Parazit“ predstavlja potpunu negaciju svega što Holivud danas jeste, i zato se nije nadao da će osvojiti dva najvažnija priznanja — za režiju i najbolji film u celini.
„To već prevazilazi ono što se moglo očekivati, ali vremena se menjaju, i Holivud je u tom vatrometu šljokica i konfeta sa neizmernim zadovoljstvom sam sebi sasuo na glavu kabao svetske nečisti. Jer ovaj izvanredni film Bong Džun Hoa ponire do same kloake jedne civilizacije ustrojene na prevari i obmani, na falsifikatima i patvorinama, na utvarama jednog izvitoperenog sveta. A to je i definicija samog Holivuda“, kaže Zečević.
U svetu od početka do kraja haraju prevara i obmana, štaviše, to su i jedini temelji na kojima počiva zdanje novog svetskog poretka kako su ga zamislile sve svetske vlade od Bretona Vudsa, dakle od početka pedesetih godina naovamo, dodaje sagovornik Sputnjika.
Globalni ćorsokak i moroni koji se klanjaju antihristu
Zečević ističe da „Parazit“ daje „potpunu sliku globalnog ćorsokaka do koga je dovela pohlepa razularenog materijalizma, bahatog sticanja po svaku cenu i stotina miliona morona koji se tome klanjaju“.
„U krvavom piru finala, zlatno tele kapitalizma izrasta u jednu užasnu sliku — antihrista na vlasti. To su znaci globalne nesreće koja snalazi svet. Sada to priznaje i uvažena Akademija filmske umetnosti i nauke i dodeljuje ’Parazitu‘ više nego što je iko očekivao. Sad se u Holivudu utrkuju u prihvatanju radikalne kritike nekad rezervisane za andergraund“, kaže naš sagovornik.
Kao Davos sa Gretom Tunberg, taj vašar postaje overgraund, novi vid političke korektnosti, što svedoči o neverovatnoj moći prilagođavanja, dodaje on.
„Holivud, naravno, očekuje da će mu ovakav mazohizam, a to se samo tako može nazvati, produžiti vek, kao što se već događalo u njegovoj stogodišnjoj istoriji i kao što će se, po svemu sudeći, ponovo dogoditi“, smatra Zečević.
„Džoker“ — film soroševske kontrarevolucije
Prema njegovom mišljenju, film „Džoker“ nije antisistemski kao „Parazit“, iako je bio reklamiran kao takav, već naprotiv, „podržava svaku soroševsku revoluciju, odnosno svaku izmišljenu revoluciju, u ovom slučaju revoluciju klovnova“.
„’Džoker‘ je film političke korektnosti u kojoj se ogleda ideologija Holivuda. To što je on bio već namešten da dobije sve moguće Oskare i što ih nije dobio svedoči samo o tome da film ima snagu koja se ne može ignorisati. Po mom mišljenju, ’Džoker‘ nije nikakav revolucionarni film. Ako je u pitanju bilo šta što ima veze sa ovom kvalifikacijom, onda je on kontrarevolucionaran“, kaže Zečević.
On dodaje da „Džoker nastoji da očuva stanje kakvo jeste, a „dozvoljena mere kritike je, u stvari, mera političke korektnosti uz koju sada pliva Holivud“.
Tramp i bračni par Obama u novom Holivudu
Zečević smatra da je dodela Oskara pokazala i da se menja i negativan odnos Holivuda prema američkom predsedniku Donaldu Trampu jer je nagrađeni film „Parazit“ jedna žestoka osuda „duboke države“ u Americi koja danas vlada svetom.
„A vlada i Holivudom. Ako se sećate, prva pobeda Trampa dugo je bila pod udarom ’duboke države‘ iz samog Holivuda, i sada Holivud nagrađuje film koji se žestoko suprotstavlja ’dubokoj državi‘. To ne može biti nauštrb Trampove popularnosti, može samo da joj pomogne“, smatra sagovornik Sputnjika.
Zečević je odbio da komentariše dokumentarac „Američka fabrika“, koji je dobio Oskara za najbolji dokumentarni film a kog su producirali Mišel i Barak Obama jer ga nije gledao. Međutim, pošto ga je producirao bračni par Obama, on ocenjuje da to ne sluti na dobro.
„Čim se u filmsku produkciju uvuku dve jasne i jake političke ličnosti, nešto tu nije u redu“, zaključio je Zečević.