00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Iznenađenje iz kloake: Kako je Holivud priznao da ima „parazita“ koji ga izjeda

© AP Photo / Reed Saxon, FileBrdo Holivud
Brdo Holivud - Sputnik Srbija
Pratite nas
Dodela ključnih Oskara južnokorejskom filmu „Parazit“ svedoči o tome da Holivud više nije u stanju da proizvede nešto što ima svetsku filmsku vrednost, kao i da mora da prizna i nagradi filmove koji negiraju njegovo sopstveno postojanje, kaže za Sputnjik filmski kritičar Božidar Zečević.

Apsolutni pobednik 92. po redu dodele Oskara je južnokorejski film „Parazit“ Bong Džun Hoa, koji je osvojio četiri zlatne statue — za najbolji film, scenario, režiju i najbolji međunarodni film.

Oskar za najbolji film van engleskog govornog područja promenio je ime u duhu političke korektnosti i sad se zove nagradom za najbolji međunarodni film, iako je svaki film koji se pojavi u konkurenciji međunarodni, jer su u pitanju multinacionalne produkcije, napominje Zečević.

„Parazit“ — negacija svega što Holivud jeste

Prema njegovim rečima, film „Parazit“ predstavlja potpunu negaciju svega što Holivud danas jeste, i zato se nije nadao da će osvojiti dva najvažnija priznanja — za režiju i najbolji film u celini.

„To već prevazilazi ono što se moglo očekivati, ali vremena se menjaju, i Holivud je u tom vatrometu šljokica i konfeta sa neizmernim zadovoljstvom sam sebi sasuo na glavu kabao svetske nečisti. Jer ovaj izvanredni film Bong Džun Hoa ponire do same kloake jedne civilizacije ustrojene na prevari i obmani, na falsifikatima i patvorinama, na utvarama jednog izvitoperenog sveta. A to je i definicija samog Holivuda“, kaže Zečević.

U svetu od početka do kraja haraju prevara i obmana, štaviše, to su i jedini temelji na kojima počiva zdanje novog svetskog poretka kako su ga zamislile sve svetske vlade od Bretona Vudsa, dakle od početka pedesetih godina naovamo, dodaje sagovornik Sputnjika.

Globalni ćorsokak i moroni koji se klanjaju antihristu

Zečević ističe da „Parazit“ daje „potpunu sliku globalnog ćorsokaka do koga je dovela pohlepa razularenog materijalizma, bahatog sticanja po svaku cenu i stotina miliona morona koji se tome klanjaju“.

„U krvavom piru finala, zlatno tele kapitalizma izrasta u jednu užasnu sliku — antihrista na vlasti. To su znaci globalne nesreće koja snalazi svet. Sada to priznaje i uvažena Akademija filmske umetnosti i nauke i dodeljuje ’Parazitu‘ više nego što je iko očekivao. Sad se u Holivudu utrkuju u prihvatanju radikalne kritike nekad rezervisane za andergraund“, kaže naš sagovornik.
© AP Photo / Jordan StraussBong Džun Ho režiser „Parazita“ filma koji daje potpunu sliku globalnog ćorsokaka do koga je dovela pohlepa razularenog materijalizma, bahatog sticanja po svaku cenu i stotina miliona morona koji se tome klanjaju“
Iznenađenje iz kloake: Kako je Holivud priznao da ima „parazita“ koji ga izjeda - Sputnik Srbija
Bong Džun Ho režiser „Parazita“ filma koji daje potpunu sliku globalnog ćorsokaka do koga je dovela pohlepa razularenog materijalizma, bahatog sticanja po svaku cenu i stotina miliona morona koji se tome klanjaju“

Kao Davos sa Gretom Tunberg, taj vašar postaje overgraund, novi vid političke korektnosti, što svedoči o neverovatnoj moći prilagođavanja, dodaje on.

„Holivud, naravno, očekuje da će mu ovakav mazohizam, a to se samo tako može nazvati, produžiti vek, kao što se već događalo u njegovoj stogodišnjoj istoriji i kao što će se, po svemu sudeći, ponovo dogoditi“, smatra Zečević.

„Džoker“ — film soroševske kontrarevolucije

Prema njegovom mišljenju, film „Džoker“ nije antisistemski kao „Parazit“, iako je bio reklamiran kao takav, već naprotiv, „podržava svaku soroševsku revoluciju, odnosno svaku izmišljenu revoluciju, u ovom slučaju revoluciju klovnova“.

’Džoker‘ je film političke korektnosti u kojoj se ogleda ideologija Holivuda. To što je on bio već namešten da dobije sve moguće Oskare i što ih nije dobio svedoči samo o tome da film ima snagu koja se ne može ignorisati. Po mom mišljenju, ’Džoker‘ nije nikakav revolucionarni film. Ako je u pitanju bilo šta što ima veze sa ovom kvalifikacijom, onda je on kontrarevolucionaran“, kaže Zečević.

On dodaje da „Džoker nastoji da očuva stanje kakvo jeste, a „dozvoljena mere kritike je, u stvari, mera političke korektnosti uz koju sada pliva Holivud“.

Tramp i bračni par Obama u novom Holivudu

Zečević smatra da je dodela Oskara pokazala i da se menja i negativan odnos Holivuda prema američkom predsedniku Donaldu Trampu jer je nagrađeni film „Parazit“ jedna žestoka osuda „duboke države“ u Americi koja danas vlada svetom.

„A vlada i Holivudom. Ako se sećate, prva pobeda Trampa dugo je bila pod udarom ’duboke države‘ iz samog Holivuda, i sada Holivud nagrađuje film koji se žestoko suprotstavlja ’dubokoj državi‘. To ne može biti nauštrb Trampove popularnosti, može samo da joj pomogne“, smatra sagovornik Sputnjika.

Zečević je odbio da komentariše dokumentarac „Američka fabrika“, koji je dobio Oskara za najbolji dokumentarni film a kog su producirali Mišel i Barak Obama jer ga nije gledao. Međutim, pošto ga je producirao bračni par Obama, on ocenjuje da to ne sluti na dobro.

„Čim se u filmsku produkciju uvuku dve jasne i jake političke ličnosti, nešto tu nije u redu“, zaključio je Zečević.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala