Žalbe su podneli piloti koji su bili na letovima u oktobru i novembru 2018. godine i one su unete u federalnu bazu podataka, preneo je „Dalas morning njuz“.
Sve žalbe su se odnosile na „bezbednosni mehanizam“, koji je naveden u preliminarnom istražnom izveštaju o nesreći u Indoneziji u oktobru.
One se odnose na probleme sa avionima MAKS 8, koji prilikom poletanja koristi autopilota.
Piloti su naveli kako je taj avion neposredno nakon poletanja iznenada znao da okrene nos prema zemlji.
„Činjenica da ovaj avion zahteva toliko posla da bi bio u letnom stanju je definitivno upozorenje“, naveo je jedan od pilota u žalbi.
Nesavesno je da federalne vlasti, zajedno sa vazduhoplovnim kompanijama nastavljaju da dozvoljavaju pilotima da lete avionima, a da pritom ne objasne kako se MAKS 8 razlikuju od ostalih aviona, dodao je pilot u žalbi.
U jučerašnjem saopštenju FAA (Američka federalna agencija za avijaciju) navela je da tokom pregleda aviona nije utvrđen razlog iz kojeg bi svi modeli ovog aviona trebalo da budu prizemljeni.