Godine 2016. profesor Antonio Brenčič sa Univerziteta u Đenovi prozvao ga je „neuspehom inženjerstva“.
„Most je loš. Pre ili kasnije moraće da bude zamenjen“, rekao je pre dve godine za italijanske medije.
Juče je zamenik ministra saobraćaja Edoardo Rici, koji živi u gradu, rekao da ga građani Đenove koriste dva puta dnevno.
„Ne možemo živeti s infrastrukturom izgrađenom tokom 1950-ih i 1960-ih“, dodao je.
Operator italijanskog mosta, u čijem rušenju je stradalo 37 osoba, saopštio je danas da je izvodio regularne, sofisticirane provere njegove strukture pre nesreće i da su one dale dobre rezultate.
„Autostrade per l Italija“, deo infrastrukturne grupe „Atlantija“ izdao je saopštenje nakon što je Vlada zatražila da njeni menadžeri podnesu ostavke, preneo je Rojters.
„Autostrade“ je saopštio da je program za održavnje mosta bio zasnovan na rezultatima regularnih provera i da je odobravan od strane Ministarstva saobraćaja.
U međuvremenu, italijanski ministar saobraćaja Danilo Tonineli izjavio je da će „Autostrade“ morati da plati trošak za rekonstrukciju mosta.
Iz italijanske Vlade su kazali da je urušavanje vijadukta pokazalo Italiji da je potrebno ulagati više u obnovu istrošene infrastrukture, ignorišući i ograničenja budžeta Evropske unije ako je potrebno.
„Trebalo bi da se zapitamo da li su poštovanje tih ograničenja budžeta važnija od bezbednosti italijanskih građana. Očigledno za mene nisu“, rekao je potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova Mateo Salvini.
Dodao je da se „obavezuje Italijanima da će istrajati do kraja u pronalaženju odgovornih za tu katastrofu, jer nije prihvatljivo da se tako umre u 2018. godini“.