To je zaključak koji se nameće nakon više razgovora s visokim državnim zvaničnicima, navodi „Jutarnji list“. Sednica Veća je sutra u kasnim poslepodnevnim satima, ali, kako „Jutarnji list“ saznaje, na njoj ne bi trebalo da bude disonantnih tonova zbog modela aviona koji će zameniti „migove“.
I u Kancelariji predsednice smatraju da je u ovom trenutku izraelska ponuda najpovoljnija za Hrvatsku, pre svega s finansijskog, ali i strateškog stanovišta.
S obzirom na to da nije nepoznato da takav stav zastupa i ministar odbrane Damir Krstičević, teško je očekivati da će premijer Andrej Plenković ići protiv mišljenja svog potpredsednika, ali i stručnog poverenstva MORH-a, koje je u svojoj analizi ponuda zaključilo da je upravo izraelska najpovoljnija.
Na samoj sednici Veća, njegovim će članovima biti prezentovane sve četiri ponude — američka, grčka, izraelska i švedska — i će doneti preporuku Vladi koja za nju nije obavezujuća.
Kako list nezvanično saznaje, više je elemenata prevagnulo na stranu Izraelaca. Pre svega, nabavna cena paketa koju je ponudio Izrael. Za oko 500 miliona Hrvatskoj se nudi 12 modernizovanih aviona F-16 „Barak“, s naoružanjem, dva simulatora, borbena obuka pilota, te garancija izraelske države da stoji iza celog posla. Prilagođavanje infrastrukture trebalo bi biti na teret Hrvatske. Kao najveći konkurent Izraelu slovila je ponuda švedske firme SAAB, s novim avionima JAS 39 „Gripen“.
Cena ovih aviona je oko 700 miliona evra. Ali u nju ne ulazi naoružanje. To je jedan od minusa na švedskoj strani. Drugi veliki minus je što ponudu, iako je to traženo, nije dala švedska država nego kompanija SAAB. Iako iz Švedske uporno stižu uveravanja da država stoji iza ponude SAAB-a, to nikad nije došlo u pisanom obliku. Kako je kupovina aviona istovremeno i strateško povezivanje, u državnom vrhu smatraju da je za Hrvatsku bolje strateško vezanje s Izraelom, a time i dalje jačanje veza sa SAD, daleko bolje negoli sa Švedskom.