Đulijano Garđulo, ekspert za digitalno tržište i za italijansko-ruski biznis, kaže da je, na primer, rusko tržište za njegovu branšu — fundamentalno.
„Prema statističkim podacima, u poređenju sa prethodnom godinom, obim italijanskog izvoza je porastao za 19,3 odsto. Polako se približava ’zlatnom‘ periodu koji je bio zabeležen pre sankcija. Tada je obim prodaje proizvoda sa oznakom Made with Italy iznosio više od deset milijardi dolara. Prošle godine je bila ostvarena trgovina obima osam milijardi evra“, kaže Garđulo.
Rastu italijanskog izvoza u Rusiju pogoduju poreske olakšice, kao i revolucionarni projekat proizvodnje na teritoriji Rusije, nakon čega — a pošto učestvuju u italijanski partneri — proizvod dobija oznaku „Made with Italy“.
„Tako italijanski stručnjaci mogu direktno da sarađuju sa ruskim kolegama i da implementiraju ’italijanski nou-hau‘. Simbol novog formata, kao i obnavljanja ekonomskih odnosa, postao je gastronomski centar ’Eataly‘ u Moskvi“, objašnjava naš sagovornik.
U Rusiji postoje specijalne ekonomske zone koje nude gotovo neverovatne pogodnosti, kaže Garđulo i dodaje da je to ogromna mogućnost za poslovanje, zato što je porezovanje za poslovanje u tim zonama značajno niže. Nedavno je Putin istakao da je Italija privilegovani partner Rusije i obrnuto.
„Osim toga, u Rusiji postoji čitav niz mogućnosti u sferi tehnologija, koji su povezani sa projektom Skolkovo. Interesantno je pratiti sve ono što radi ’Jandeks‘. Da ne govorim o inovativnim aplikacijama ’Jandeksa‘ i njegovih partnera, osim toga, tu je i njegov prvi automobil bez vozača koji je nedavno testiran čak i u snežnim uslovima. A tu su i ’Jandeksovi‘ projekti u oblasti veštačke inteligencije i mnogo toga drugog“, kaže italijanski stručnjak.
Garđulo kaže da je malo Italijana upoznato sa detaljima sankcionog spiska. Pa tako malo ko zna da je mnogo toga zaista zabranjeno izvoziti, dok se ipak kafom, vinom i pastom nesmetano može trgovati.
I bez obzira na postojeće sankcije, niko ne dovodi u pitanje dobre odnose dve zemlje:
„Odnosi Italije i Rusije su tradicionalno dobri i sve bolji u oblasti kulture. Održavamo unakrsna gostovanja, kulturne manifestacije i to se tiče svih sfera od baleta do literature“, sa zadovoljstvom govori Garđulo.
Naš sagovornik dodaje da je prošle godine porastao i broj ruskih turista koji su posetili Italiju. Ovu informaciju potvrđuju mnogi tur-operateri, kao i sistem povraćaja novca taks-fri. Po sumi koju su ostavljali, ruski turisti se nalaze odmah iza kineskih turista i to znači da su u proseku na šoping trošili oko hiljadu evra.
„Ruski turisti se obično vraćaju u Italiju, i to ne samo jednom“, sa neskrivenim zadovoljstvom konstatuje naš sagovornik.