Kompanija „Fejsbuk“ uvešće proveru identiteta oglašivača za političke reklame na društvenoj mreži kao meru za osiguranje transparentnosti, saopšteno je na blogu kompanije.
„Kada je reč o oglašavanju na Fejsbuku, ljudi bi trebalo da budu u mogućnosti da znaju ko su oglašavači i vide koje druge reklamne kampanje oni sprovode, posebno u političkom oglašavanju“, navodi se u saopštenju potpredsednika za oglašavanje kompanije „Fejsbuk“ Roba Koldmana.
Prema njegovim rečima, osim verifikacije identiteta, oglašivači mogu takođe da traže da potvrdite svoju lokaciju. Pritom će svaki politički oglas morati da sadrži informacije „ko je platio oglas“. Osim toga, korisnici će moći da vide koje objave je naručio određeni nalog.
U saopštenju se dodaje da će deo mere stupiti na snagu već sledećeg meseca u Kanadi, a zahteve za političke reklame Fejsbuk će primeniti tokom narednih saveznih izbora u SAD i drugim zemljama ubuduće.
Ranije je „Fejsbuk“ tvrdio da su tokom predizborne kampanje u SAD „ruski“ botovi navodno kupovali reklame na ovoj društvenoj mreži kako bi uticali na ishod predizborne trke. Portparol Kremlja Dmitrij Peskov izjavio je da Moskva sa tim nema nikakve veze.