Pred Odborom se govorilo o „mešanju Rusije“ u politiku zemlje i o aktivnostima ruske televizije RT u američkom ogranku globalne društvene mreže Tviter.
Oleg Matvejčev sa ruske Visoke škole ekonomije smatra da je Amerika u hipnozi, koja traje već godinu dana, otkada se pojavila prva takozvana „novinarska patka“ o ruskom mešanju.
„Ko je kriv? Putin! Ruski predsednik i ruski mediji su dežurni krivci za sve, između ostalog i za konflikt između Trampa i igrača Nacionalne fudbalske lige, za koji su očekivano zaduženi ’ruski trolovi‘ na Tviteru. Imam utisak da američki senatori nemaju preča posla nego da traže ’ruski trag‘, kao da je u američkoj politici i privredi sve ružičasto“, kaže Matvejčev.
Viktor Dostov, predsednik zajednice „Elektronski novac“, stručnjak za društvene mreže kaže da je uticaj na izbore u SAD preko društvenih mreža čista zavera.
„Naravno da na izbor glasača utiče reklama, televizija, novine, bilbordi, internet, ali menjati kurs države preko društvenih mreža … Izvinite, još verujem u čovečanstvo i zato ne verujem u takve teorije“, kaže Dostov.
On ne isključuje mogućnost da su određene snage bile zainteresovane za Trampovu pobedu i da su zato kupovali reklamu na Fejsbuku, ali postavlja pitanje kakve to veze ima sa državom Rusijom?
„Osim toga, moguće je da se radi o veoma sofisticiranoj igri, da je neko kupio reklamu kako bi kasnije optužio Rusiju za mešanje“, dodaje Dostov.
Umesto da prizna da više ne obraća pažnju na obične ljude, analitičar Dmitrij Drobnicki kaže da liberalna elita traži nekog ko je kriv za nerede i ko veštački provocira nezadovoljstvo običnih građana.
„Pronađi ruski trag — to je novi nacionalni sport u Americi, iako ova priča izaziva sve glasniji smeh birača“, kaže Dmitrij Drobnicki.
On ukazuje da su u knjizi Hilari Klinton „Šta se desilo?“ za poraz krivi svi — Rusija, Obama, svi osim nje. Smatra da je to psihologija te elite, koja se, između ostalog, plaši društvenih mreža.
„Razlog je jednostavan: Tviter i Fejsbuk ostavljaju lobiste bez posla. Njihove usluge više nisu potrebne, jer se političari obraćaju biračima direktno, i to ruši model na koji su navikle prethodne generacije političara. ’Tviter‘ je napravio od Trampa predsednika SAD. Logično je što ’močvara‘ napada društvene mreže i traži ruski trag“, zaključuje Dmitrij Drobnicki.