00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
VESTI
Sukob u Ukrajini posle napada zapadnim raketama na Rusiju
06:30
28 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
06:58
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Pad „Antonova“: Kijev moćni koncern prinosi na oltar EU

© Sputnik / Mihail Markiv / Uđi u bazu fotografijaGP "Antonov" u Ukrajini
GP Antonov u Ukrajini - Sputnik Srbija
Pratite nas
Vlada Ukrajine donela je odluku o likvidaciji čuvenog koncerna „Antonov“. Kako stvari stoje, ukrajinska državna kompanija za proizvodnju aviona, koja je proizvela najveći avion na svetu An-124 „Ruslan“ i An-225 „Mrija“, biće ugašena u naredna dva meseca.

Međutim, ruski eksperti smatraju da je gašenje „Antonova“ počelo davno i da je bilo samo pitanje vremena kada će to biti i objavljeno. Prošle godine fabrika nije proizvela nijedan avion, a većina visokokvalifikovanih radnika je, kako navode, prešla u Rusiju, gde je dobila zaposlenje u ruskim kompanijama za proizvodnju aviona.

Avion An-124 - Sputnik Srbija
Ukrajinski „Antonov” ide u staro gvožđe

Ključni razlog za zatvaranje čuvene kompanije eksperti vide u gubitku ruskog tržišta.

Poslednji udarac već posustaloj fabrici zadat je pretprošle godine kada je u Kijevu odlučeno da se zbog situacije na istoku Ukrajine i Krima raskine ugovor sa ruskom Ujedinjenom avio-proizvodnom korporacijom, koja objedinjuje najveće ruske proizvođače aviona i koja je „Antonovu“ bila glavni poslovni partner.

Kao drugi razlog propasti „Antonova“ stručnjaci navode i to što je fabrika, posle pogoršanja odnosa između Moskve i Kijeva, ostala bez ruskih delova za avione. Ukrajinski proizvođač je pokušavao da nađe druge partnere, a na kraju je proizvodnja prosto stala.

Samim tim, smatra se da je odluka Vlade o likvidaciji koncerna u stvari samo konstatacija onog što se već dogodilo.

Odluka o gašenju „Antonova“ doneta je još u januaru 2016. godine. Taj korak je bio diktiran ulaskom tri preduzeća koncerna u sastav holdinga „Ukroboronproma“. Reč je o preduzećima „Antonov“, Harkovskom državnom preduzeću za proizvodnju aviona (HGAPP) i državnom preduzeću „Zavod 410 GA“ (Kijevski zavod civilne avijacije).

Odluku Vlade Ukrajine sprovešće komisija za likvidaciju koncerna čiji će predsednik biti zamenik ministra ekonomskog razvoja i trgovine Jurij Brovčenko.

Kako je u dokumentu naglašeno Brovčenko ima rok od tri meseca da Vladi podnese likvidacioni bilans.

Demonstracija prvog ukrajinskog aviona serijske proizvodnje An-148 koji se proizvodi u Voronježu - Sputnik Srbija
Rusija prekida proizvodnju An-148

Pres-služba „Antonova“ uverava da će preduzeće nastaviti normalno da radi, a eksperti smatraju da od tog posla nema ništa.

To što Kijev najavljuje da će „Antonov“ preći u sastav holdinga „Ukroboronproma“ ništa ne znači, jer će, ističu analitičari, sudbina koncerna ostati ista. 

„Ništa se neće promeniti. Kao što taj koncern nije proizvodio avione u poslednjih 15 godina, neće ih proizvoditi ni dalje. Koliko je meni poznato, prošle godine je cela ukrajinska avio-industrija proizvela samo jedan avion. I do tada su cifre bile približno iste — jedan, dva, tri… Za ’Antonova‘, koji je nekad proizvodio na desetine, čak i oko stotinu aviona godišnje, to je ništa. Koncern je radio za tržište celog Sovjetskog Saveza, proizvodio je vojne transportere i putničke avione. Posle raspada SSSR-a dugo su vođeni pregovori sa Rusijom o mogućnostima zajedničke proizvodnje aviona ’An-70‘. Međutim, Ukrajina je dugo lavirala, lavirala i na kraju taj avion više nikome nije bio potreban, jer je Rusija proizvela svoj teretni avion na osnovu ’Il-76‘, Evropa je proizvela teretni ’Erbas‘, a unutrašnje ukrajinsko tržište je ravno nuli, što se tiče avijacije. A da bi se prodavalo na svetskom tržištu treba da budeš velika država — tamo je veoma velika konkurencija. Za Ukrajinu je težak zadatak da se takmiči sa ’Erbasom‘ i ’Boingom‘“, rekao je za Sputnjik politikolog Rostislav Iščenko, predsednik ruskog Centra za sistemske analize i prognoze.

Podsetimo, fabrika „Antonov“ je proizvodila putničke, teretne i avione za posebne namene i bila je ponos SSSR-a. Kompanija je osnovana 1946. godine, pod rukovodstvom konstruktora Olega Antonova, u Novosibirsku kao sovjetski projekat za izradu vazduhoplova. „Antonov“ je u Kijev preseljen 1952. godine, ali je poslednjih godina u krizi.

An-225 - Sputnik Srbija
Ukrajina prodala Kini pravo na proizvodnju najvećeg aviona na svetu

Neki analitičari smatraju i da Kijev žrtvuje „Antonova“ radi EU, a da je gašenje svetski poznatog koncerna deo plana Zapada da uništi ukrajinsku industriju.

Oni smatraju da Zapad neće dozvoliti preduzećima, poput „Antonova“, da budu konkurenti „Boingu“ i „Erbasu“. Stručnjaci navode da u Ukrajini više nije ostalo fabrika koje su u stanju da serijski proizvode avione i podsećaju da zajedno sa koncernom „Antonov“ Kijev planira da ugasi još nekoliko državnih preduzeća.

Analitičari navode da će gašenje „Antonova“ ostaviti bez posla hiljade građana i podsećaju da je Ukrajinu u poslednjih nekoliko godina napustilo oko 10 miliona radnih migranata. Eksperti upozoravaju da će te brojke i dalje rasti.

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala