„Helikopteri Rusije“ zajedno sa kineskim partnerom AVIK rade na projektovanju civilnog teškog helikoptera. Ova letelica će se serijski proizvoditi u Kini.
„Helikopteri Rusije“ sa svoje strane investiraju tehnologije u ovaj projekat i na bazi zajedničkog ugovora rade na razvoju određenih sistema helikoptera. Kineska strana će se baviti projektovanjem, obavljanjem ispitivanja i testiranja, sertifikacijom, kao i „lansiranjem“ helikoptera na tržište, dodaje Pavlenko.
„Kina je zvanično nosilac svih projekata ovog zajedničkog rusko-kineskog helikoptera i zato i perspektive daljeg razvoja leže na Pekingu. Što se tiče tržišta, na koji će se ovaj helikopter plasirati, to će uglavnom zasada biti kinesko. Ali, moram da naglasim da ukoliko dalja razrada ovog projekta bude uspešna, moguć je izlazak i na druga tržišta“, dodao je Pavlenko.
Rusko-kineski međuvladin sporazum na osnovu kojeg se i sprovode radovi na stvaranju zajedničkog helikoptera, jedan je od glavnih rezultata posete predsednika Rusije Vladimira Putina Kini juna 2016.godine.
Ističe se da je ovo potpuno novi helikopter, predviđen za rešavanje najrazličitijih zadataka — od prevoza robe do evakuacije ljudi, kao i pružanje adekvatne pomoći u slučaju požara.
U zavisnosti od prirode misije, uzletna masa letelice može iznositi od 38,4 tone do 40, 9 tona. Teret koji ovaj helikopter može da ponese sa sobom varira od 10 do 15 tona. Maksimalna brzina koju letelica može da razvije je do 300 km na čas. Helikopter može da izdrži različite meteorološke uslove. Navodi se da će novi helikopter imati i sva najbolja tehničko-tehnološka rešenja koja su već deo ruskog helikoptera Mi-26.
„Tokom spasavanja i saniranja posledica različitih elementarnih nepogoda u planinama Kine, ruski helikopteri Mi-26 i Mi-28 su se odlično pokazali. Neophodna tehnika i ljudstvo su brzo i lako bili transportovani baš tamo gde su bili najpotrebniji“, dodaje Pavlenko.
Generalno, svi ruski helikopteri koji su sada u upotrebi u Aziji, odlično su se pokazali. Tajna uspeha leži u jedinstvenim tehničkim karakteristikama i jednostavnom održavanju. U odnosu na zapadne, ruski helikopteri pokazuju daleko veću izdržljivost u lošim uslovima poput jakih kiša, visokih temperatura, ali i povišene vlažnosti i veoma prašnjavog i peskovitog terena.