Genijalnost Valerija Gergijeva ponovo je zapanjila sve, od publike, preko umetnika u orkestru „Boljšoj“, sve do samog Emira Kusturice: dirigovanje izvođenja „Romea i Julije“ Petra Čajkovskog pretvorilo se u maestrovu ponoćnu probu s orkestrom. Čuveni dirigent poželeo je da s muzičarima podeli svoje iskustvo i da im prenese deo svog znanja.
Orkestar je, inače, pripremao izvođenje ovog dela ne znajući da li će Gergijev zaista uspeti da stigne na Mećavnik.
„Vrlo sam srećan što sam ovde. Razgovarali smo o ovome još prošle godine, ali jednostavno nisam mogao da dođem ranije“, rekao je Gergijev novinarima nakon što se poslužio tradicionalnom srpskom pogačom i solju i pažljivo ocenio kvalitet domaće rakije.
Gergijev je istakao da je kod Emira Kusturice došao kao kod prijatelja o kom ima izvanredno mišljenje i s kojim želi da razgovara o načinima da zajedno pomognu mladim umetnicima.
„Smatram da to moramo da radimo. Juče sam nastupao u jednoj velikoj prestonici (u Parizu) i pomislio sam šta može da učini svaka zemlja da bi se na njen nacionalni dan čula muzika“, rekao je Gergijev, dodajući da je na velikom koncertu ispod Ajfelove kule, povodom Dana pada Bastilje, bilo 500.000 ljudi.
„Smatram da i u Srbiji i u Rusiji ima takvih velikih datuma, povodom kojih bi se mogli organizovati tako veliki koncerti, kojima bi prisustvovali i odrasli ljudi i sasvim mala deca, koji bi bili besplatni. Danas ćemo razgovarati o tome i nešto ćemo smisliti“, istakao je čuveni dirigent koji već sutra putuje u Nemačku na sledeći koncert.
Emir Kusturica je istakao da je Drvengrad izgrađen da bi okupljao ljude koji se bave kulturom i, vidno uzbuđen, rekao Gergijevu da je njegov dolazak u Drvengrad „ogroman poklon za Srbiju, Mećavnik i Drvengrad“.
Gergijev, koji je početkom aprila u beogradskom Sava centru dirigovao na spektakularnom koncertu Orkestra Marijinskog teatra, dodao je da je svet postao vrlo komplikovan, s obzirom na to da je mnogo više puta gostovao u dalekom Japanu, nego u Srbiji ili Bugarskoj koje su mu mnogo bliže.
Peti festival ruske muzike „Boljšoj“ zvanično je zatvoren večeras dodelom nagrada najboljim mladim izvođačima.
U kategoriji od 13 do 17 godina, Zlatnu matrjošku je osvojila Svetlana Zverjeva, Srebrna matrjoška je pripala Jani Jakovljević, dok je Bronzanu matrjošku dobila Violeta Sabajeva. U kategoriji od 18 do 25 godina prva nagrada pripala je Akordeus kvintetu harmonika, druga Anji Malkov, a treća Ivani Damjanov.
U završnici festivala „Boljšoj“ večeras su nastupili i Simfonijski orkestar „Boljšoj“ i solisti – mecosopran Milijana Nikolić, violinistkinja Tatjana Samuil i violončelista Justus Grim.
„Boljšoj“ je otvoren u četvrtak uveče koncertom pod vedrim nebom, na kojem je nastupio Simfonijski orkestar „Boljšoj“ uz Romana Simovića, pod dirigentskim vođstvom Srboljuba Dinića. Uz zvuke Uvertire „1812“ početak festivala označio je veličanstveni vatromet.
Među izvođačima na ovogodišnjem „Boljšoj“ festivalu bili su i članovi kvinteta Romana Simovića, oformljenog specijalno za „Boljšoj“: violistkinja Milena Simović, violinista Robert Lakatoš, violončelisti Tim Hju i Ksenija Janković i pijanista Vladimir Milošević.
Jedan od gostiju festivala je i rok muzičar Bora Đorđević, koji nastupa posle ponoći.
Glavni pokrovitelj festivala je kompanija „Gasprom njeft“.