„Rusija je prirodni kopneni most između Kine i Evrope. Takav geografski položaj zemlje čini je važnom karikom projekta ’Novi put svile‘. Međutim, ona može postati kako jedan od glavnih njegovih pravaca, tako i jedan od glavnih njegovih barijera“, smatra američki list.
Po mišljenju „Forbsa“, Rusija je uvek imala prilično ležeran stav o razvoju „Novog puta svile“. Sa jedne strane, Rusija učestvuje u njegovom stvaranju, dobija profit od carina i novih ekonomskih mogućnosti, jer dva od tri kopnena koridora prolaze preko teritorije Rusije i koriste njenu transportnu infrastrukturu. Sa druge strane, Moskva ometa planove Kine za razvoj mreže ekonomskih i saobraćajnih puteva u Centralnoj Aziji i Istočnoj Evropi. Ovi regioni, kako navodi izdanje, Rusija još uvek smatra svojim spoljnim granicama.
Ipak, poslednjih godina saradnja Kine i Rusije se proširila i u razvoju projekta „Novi put svile“ došlo je do velikog proboja. U međuvremenu, formiran je Carinski savez. Ranije se na granici Kazahstana i Rusije pregledalo deset odsto tereta. To je znatno usporavalo prelazak carine.
Osim toga, u ovom trenutku Moskva i Peking zajedno rade na izgradnji brzih železničkih pruga između dva grada. Planirano je da rastojanje između prestonica bude prevladavano za samo dva dana.
U isto vreme nastala situacija u odnosima Rusije i Zapada može značajno da uspori razvoj „Puta svile“. Između ostalog, proces je zakomplikovao embargo koji je Moskva uvela zapadnim zemljama kao odgovora na sankcije Zapada. Tako se desilo da mnogi proizvodi koje je Rusija zabranila da se uvoze iz inostranstva imaju veliku potražnju na kineskom tržištu.
„Vidimo dobru reakciju od strane farmaceutskih kompanija, hemijske, auto-transposrtne industrije, proizvođača luksuznih predmeta, kao i voća i povrća. Međutim, u ovom trenutku postoje velika ograničenja zbog ruskog embarga“, izjavio je jedan od predstavnika kompanije „Nju silk vej lodžistiks“.