00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
DOK ANĐELI SPAVAJU
Prof. dr Bogoljub Šijaković: Hrišćanin – večiti putnik
16:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Osvetnici i klevetnici“
17:00
30 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
Sankcije NIS-u – jasno je da ništa nije izvesno
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

NASA razvija futuristički hiperefikasni putnički avion

© ElectricScienceNewsNASA u saradnji sa kompanijom Aurora Flight Sciences i MIT razvija putnički avion D8 „dupli mehur“ sa radikalnim najsavremenijim tehnološkim dizajnom.
NASA u saradnji sa kompanijom Aurora Flight Sciences i MIT razvija putnički avion D8 „dupli mehur“ sa radikalnim najsavremenijim tehnološkim dizajnom. - Sputnik Srbija
Pratite nas
NASA u saradnji sa kompanijom „Aurora flajt sajansis“ (Aurora Flight Sciences) i MIT razvija putnički avion D8 „dupli mehur“ sa radikalnim najsavremenijim tehnološkim dizajnom.
Planeta Mars - Sputnik Srbija
Rusija: Baza u blizini „Vostočnog“ za buduće misije na Mars

Avion sa dvostrukim trupom prvi put je počeo da se razvija 2008. Sada je NASA izdvojila nekih 2,9 miliona dolara za izradu prototipa u prirodnoj veličini za testiranje futurističkog putničkog aviona, nadajući se da će pravi avion ući u upotrebu 2027. godine.

Sa maksimalnom brzinom od oko 936 kilometara na čas i naprednim aeronautičkim dizajnom i napajanjem, omogućiće se smanjenje potrošnje goriva za nekih 50 odsto u poređenju sa današnjim putničkim avionima. Konstruktori tvrde da će D8 za let od Los Anđelesa do Njujorka potrošiti 7.930 litara goriva manje.

Majkl Rodžers iz NASA istraživačkog centra „Ejms“ kaže da će veliki deo efikasnosti u potrošnji gorova biti rezultat najsavremenijeg dizajna krila.

Mikrofon dodat na roverov laser za istraživanje površine Marsa. - Sputnik Srbija
Da li me čujete? NASA rover snimaće zvuke na Crvenoj planeti

„Ideja je da se preuzme deo podizanja koji se inače dobija preko krila i pokuša da se pomeri na trup. Druga stvar koja je urađena je za omogućavanje laminarnog protoka na letelici da se smanji raspon krila“.

Fokusiranje na efikasnost i ultramoderno aerodinamičko istraživanje, tim NASA, MIT i „Aurore“ se nada da će kod nove generacije putničkog aviona postići znatno niže troškove.

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala