List citira izvor u Ministarstvu odbrane Rusije koji je rekao da će sva ruska oklopna vozila na točkovima i gusenicama biti opremljena slat-rešetkom.
Slat-rešetka je posebno konstruisana za zaštitu oklopnih vozila protiv anti-tenkovskih raketa i granata.
„Odluka o razvoju i kasnijoj upotrebi slat-rešetki već je doneta“, rekao je izvor i dodao da Ministarstvo odbrane Rusije trenutno razmatra kakva vrsta rešetke je potrebna za određena oklopna vozila nove generacije koja se trenutno proizvode za ruske oružane snage.
Pored tenka T-14 „Armata“ očekuje se da čitav niz najsavremenijih ruskih oklopnih vozila bude opremljen slat-rešetkom.
Među njima su pešadijsko borbeno vozilo „Kurganjec 25“, oklopni transporter „Bumerang“, višenamenski robotski sistem „Platforma-M“, pešadijsko borbeno vozilo „Dragun“, oklopno vozilo na točkovima „Tajfun“, oklopno vozilo na točkovima „Ural-VV“ i višestruki lanser raketa „Tornado“.
Slat-rešetka ima oblik krute metalne rešetke postavljene oko ključnih delova vozila, kao što je motor i prenos.
Rešetka remeti oblikovani naboj bojeve glave ili njenim smrskavanjem, čime se sprečava optimalna detonacija, ili oštećivanjem mehanizma fuzije, što potpuno onemogućava detonaciju.
U Rusiji slat-rešetku razvija Institut za naučno istraživanje čelika, navodi „Izvestija“ pozivajući se na predstavnika kompanije Jevgenija Čistjakova.
„Efikasnost slat-rešetke je manja od dinamičke zaštite, ali je rešetka mnogo jednostavnija za proizvodnju i mnogo jeftinija. Te metalne mreže štite vojnu opremu od kumulativnih granata, što je veoma važno tokom savremene borbe kada na vozilo može da se puca iz svih pravaca“, rekao je Čistjakov za „Izvestija“.
Treba pomenuti da iako je slat-rešetka efikasnija za dolazne rakete, ona ne pruža kompletnu zaštitu, s obzirom da rešetka ne ometa oko 50 odsto raketnih udara.
To je razlog zašto treba uzeti u obzir složena rešenja kada su u pitanju oklopna vozila, izjavio je u intervjuu za „Izvestija" urednik ruskog časopisa „Arsenal otečestva“ Viktor Murahovsk.
On je objasnio da tokom akcije posada oklopnog vozila obično gine od udara ili gelera, a ne od kumulativnog mlaza.