00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Novi put čaja povezuje Istok sa Evropom

© Sputnik / Maksim Bogodvid / Uđi u bazu fotografijaPrvi deo koridora koji "Evropa – Zapadna Kina"
Prvi deo koridora koji Evropa – Zapadna Kina - Sputnik Srbija
Pratite nas
Rusija i Kina, zajedno sa Mongolijom, započele su novi veliki transportni projekat. Iako on za sada ima samo regionalni značaj, pre svega za sibirske regione Rusije, u budućnosti ta trasa bi mogla da postane još jedna veza između Kine i Evrope i tako dobije globalni karakter.

Teretnjaci iz Rusije, Kine i Mongolije već su počeli da saobraćaju novim transportnim koridorom koji povezuje Aziju i Evropu.

„Prvih devet kamiona iz Rusije, Mongolije i Kine svečano je otvorilo novi transportni koridor iz Azije u Evropu. Iz lučkog grada Tjancina preko mongolske prestonice Ulan Batora vozila dolaze u Ulan Ude, glavni grad Republike Burjatije, simbolizujući otvaranje teretnog tranzitnog saobraćaja iz Kine u Rusiju preko Mongolije“, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja Rusije.

Međutim, ta saobraćajnica bi trebalo da bude samo prvi korak u realizaciji više globalnih projekata. Taj ekonomski koridor je veliki zajednički program razvoja, koji uključuje mongolski Stepski put, kineski Put svile i ruski razvojni program Transevroazijskih regiona.

Transportni koridor Evropa-Zapadna Kina - Sputnik Srbija
Rusija pravi nove tranzitne puteve iz Kine u EU i SAD

To znači, objašnjavaju eksperti, da lideri te tri zemlje razmatraju mogućnost da integrišu tu saobraćajnicu (i železnički saobraćaj) u više globalnih transportnih tokova.

Ideja Transevroazijskog transportnog koridora podrazumeva stvaranje puteva, brzih i običnih železničkih pruga, telekomunikacionih mreža, cevovoda, carinskih terminala iz Evrope (počevši od Londona) u Rusiju kroz Moskvu, Krasnojarsk, Irkutsk, Habarovsk i Vladivostok. Planirano je čak da put kroz Čukotku poveže Evroaziju sa Severnom Amerikom. Teoretski, trasa iz Kine kroz Mongoliju lako se preseca u Irkutsku sa Transevroazijskim transportnim koridorom.

Kina je još 2013. godine najavila da će obnoviti drevni Put svile. Novi put svile, koji će kineske luke povezivati sa Evropom i Južnim Pacifikom, smatra se najvećim ekonomskim projektom u istoriji.

Novi put svile objediniće 4,5 milijardi ljudi i više od 60 zemalja sveta. Tim planom pomorskog i kopnenog povezivanja dva kontinenta obuhvaćene su izgradnja brzih pruga, puteva i autoputeva, mreža za prenos i distribuciju energije i mreža optičkih kablova, a očekuje se i da će gradovi i luke duž te rute zabeležiti ekonomski razvoj.

Mongolija, smatraju ruski stručnjaci, takođe pokušava da se uklopi u sve te procese. Ona nema izlaz na more, smeštena je između Rusije i Kine, zemalja koje su njeni najveći trgovinski partneri. Osim toga, Mongolija pokušava da poveća isporuku mineralnih sirovina. Zato je i razvila svoj projekat Stepski put, koji predviđa razvoj saobraćajnica iz Kine u Rusiju, ali i razvoj transportno-logističke infrastrukture u toj zemlji. U planu su modernizacija železničkih pruga i izgradnja autoputa, dužine preko hiljadu kilometara, koje će povezivati jug i sever Mongolije.

Stiže konkurencija Sueckom kanalu

U svakom slučaju, ocenjuju analitičari, novi transportni koridor između Rusije, Mongolije i Kine doneće korist tim zemljama — olakšaće prevoz robe i ubrzaće prolazak vozila, a takođe će prevoznicima smanjiti suvišne troškove. Osim toga, to će olakšati poslovanje između država i uvoz i izvoz robe, pa se očekuje i povećanje robne razmene između država, a naročito Rusije i Kine.

Rast trgovinske razmene između južnih regiona Istočnog Sibira i Kine doneće korist obema stranama.

Kineski biznismeni su veoma zainteresovani za ruske sirovine i to će uticati na porast proizvodnje u ruskom regionu. Kina, sa druge strane, dobija nova tržišta i pristup jeftinim sirovinama. Mongolija će takođe profitirati. Ekonomisti očekuju da će joj nova saobraćajnica obezbediti ekonomski rast zahvaljujući razvoju transportne i servisne infrastrukture, pre svega benzinskih pumpi, ugostiteljskih objekata, hostela…

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala