Rusija pravi nove tranzitne puteve iz Kine u EU i SAD

© Sputnik / Maksim Bogodvid / Uđi u bazu fotografijaTransportni koridor "Evropa-Zapadna Kina"
Transportni koridor Evropa-Zapadna Kina - Sputnik Srbija
Pratite nas
Rusija predlaže stranim klijentima da za prevoz robe koriste nove tranzitne koridore, izjavio je zamenik ruskog ministra saobraćaja Aleksej Cidenov.

„Prvi koridor koji još nije korišćen, a koji ima perspektivu, jeste put iz Zapadne Kine, iz Kazahstana, preko Murmanska, na istočnu obalu SAD. Ovaj koridor, ako se uporedi sa putem iz Zapadne Kine za Njujork, za trećinu je kraći od standardnog puta, koji vodi od istočne obale Kine, kroz čitav Tihi okean, preko Panamskog kanala na istočnu obalu SAD, gde je koncentrisana poslovna aktivnost“, objasnio je zamenik ministra saobraćaja Rusije Aleksej Cidenov.

Okean - Sputnik Srbija
Rusija izlazi na Indijski okean?

Rusija stvara železničku i drumsku infrastrukturu u okviru murmanskog projekta za pravac prema zapadnoj obali Kolskog zaliva.

„Terminali koji se sada tamo prave pre svega su planirani za prenos teret. Nije predviđen ni kontejnerski terminal. Mi smo spremni da uputimo zvaničan predlog svima koji žele da uplove u Murmansk i budu učesnici novog koridora na istočnoj obali SAD“, naglasio je Cidenov.

„Da kažem odmah, to nije virtuelni projekat. Mi smo razgovarali sa kineskim ministrom saobraćaja, njihovim železnicama, Komitetom za reforme i razvoj, i videli zvaničnu zainteresovanost kineske strane za obezbeđenje izlaska iz zapadne Kine na istočnu obalu SAD po tom novom koridoru“, dodao je zamenik ruskog ministra.

Drugi novi pravac koji je Rusija spremna da predloži jeste izlaz na Crno more preko luke Tamanj.

Ruska železnica - pristupačne cene i česte linije - Sputnik Srbija
Kina zainteresovana za izgradnju ruske železnice

„O tome smo razgovarali sa kineskim kolegama. Dostik (Kazahstan) — Tamanj — Crno more — jug Evrope — novi je pravac koji smo spremni da razvijamo. Imamo dobar rast tranzitnog prevoza iz Kine preko Kazahstana u Evropu, preko Bresta. Međutim, to je severna Evropa. Izlaz preko Crnog mora — to je za Južnu Evropu. To je alternativni put zaobilaznice Kaspijskog jezera, preko Irana. Mi razumemo perspektivu ovog koridora, on stvara alternativu za povećanu konkurenciju“, izjavio je Cidenov.

„Plus, ove godine se završava rekonstrukcija pristupa prema Baltiku u području luka Visock i Primorsk. Pravimo železničku zaobilaznicu Sankt Peterburg — Helsinki, izlazak na baltičku obalu. Pritom, u području Visocka i Primorska dubina je odlična i tamo nisu potrebni radovi na velikim dubinama“, zaključio je Cidenov.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala