Izvoz prehrambenih proizvoda u Rusku Federaciju i zemlje Zajednice nezavisnih država dogovorile su kompanije u oblasti proizvodnje i prerade mesa i mleka, voća i povrća, peciva, konditorskih i bezglutenskih proizvoda, alkoholnih pića.
Postignuti rezultati i dogovoreni aranžmani za rusko tržište dobijaju još veći značaj ako se uzmu u obzir uslovi poslovanja, otežano planiranje i plaćanje usled oscilacija kursa ruske nacionalne valute u poslednjih godinu i po dana.
Po oceni Marka Čadeža, predsednika Privredne komore Srbije, sajam je u velikoj meri doprineo unapređenju internacionalizacije poslovanja i izvoza srpskih kompanija. Osim konkretnih poslovnih aranžmana srpskih kompanija, značajan rezultat ovogodišnjeg „Prodekspa 2016“ jesu dogovoreni bilateralni susreti predstavnika ruskih trgovinskih lanaca sa srpskim kompanijama, potencijalnim dobavljačima.
Susreti, koje organizuju Privredna komora Srbije u saradnji sa Administracijom grada Moskve, uz podršku Trgovinskog predstavništva Ruske Federacije, zakazani su za 11. mart u Privrednoj komori Srbije, najavio je Čadež.
„Zahvaljujući dobroj saradnji sa Administracijom Moskve, koju ćemo u narednom periodu unapređivati i u drugim segmentima, očekuje se učešće delegacije predstavnika petnaestak ruskih regionalnih i federalnih trgovinskih lanaca“, poručio je predsednik PKS.
Na trgovinsku razmenu Srbije i Rusije u 2015. godini uticale su oscilacije kursa rublje.
Srpski izvoz poljoprivredno-prehrambenih proizvoda na tržište RF opao je za 13,3 odsto, ali je rast zabeležen u izvozu jabuka, za 35 odsto, nektarina 122 odsto, breskvi 93 odsto, trešanja i višanja 27 odsto, kao i malina — 90 odsto. Ukupna vrednost izvezenih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz Srbije u Rusku Federaciju u 2015. godini iznosila je 270 miliona dolara.
„Prodekspo“, jednu od najznačajnijih specijalizovanih izložbi prehrambene industrije u Rusiji i Istočnoj Evropi, na kojoj se susreću distributeri i predstavnici vodećih maloprodajnih lanaca, posetilo je oko 49.000 ljudi iz 91 zemlje širom sveta, koji su imali priliku da se upoznaju sa proizvodnim programom 1.986 izlagača iz 65 država Evrope, Azije, Afrike, Amerike i Australije.