Mladi učenici, većinom dečaci, hrle u škole za pilote dronova kao što je „TT Aviejšen tehnolodži“, jedna od najmanje 40 takvih, koliko ih ima u Kini, u nadi da će doći do potencijalno isplativog posla na uzbudljivom novom polju, prenosi AP.
„TT Aviejšen“ po ceni od 8.000 juana, što je oko 1.200 dolara, nudi intenzivan dvonedeljni kurs gde polaznici uče kako da upravljaju letelicama, a vežbaju na simulatorima i pravim dronovima.
Po završetku kursa mogu da apliciraju za licencu koju zahteva kineska Uprava civilnog vazduhoplovstva za upravljanje dronovima težim od sedam kilograma koji mogu da lete iznad 120 metara.
Polaznik Sju Hongang (24) uveren je da će mu licenca obezbediti posao pilota sa zaradom od najmanje 5.000 juana mesečno, odnosno oko 780 dolara, što je više od prosečene plate u Kini.
Kako kaže, neki iskusni piloti zarade čak i dvostruko više.
Mogućnosti se čine obećavajućim, s obzirom na to da je više od 10.000 novih pilota potrebno ove godine u Kini u raznim industrijama, ali samo 1.000 pilota trenutno ima licencu, kaže Jang Ji, direktorka kompanije „TT Aviejšen“, koja takođe proizvodi i prodaje dronove privatnim i kupcima iz javnog sektora.
Dronovi imaju važnu ulogu u nizu industrija kao što su poljoprivreda, logistika, filmska produkcija i očuvanje reda i mira.
Sektor proizvodnje dronova uživa podršku centralne vlade, koja želi da unapredi robotiku i automatizaciju kako bi podstakla privredni rast u trenutku kada rastu troškovi radne snage.
Za sada se više od polovine proizvoda kompanije „TT Aviejšen“ koristi u poljoprivredi, pošto Kina ima ogromne površine pojoprivrednog zemljišta, te postoji i velika potražnja za dronovima koji se koriste za prskanje pesticida jer se upotreba radne snage smanjuje zbog troškova, objasnjava Jang.
Kako je dodala, policija dronove koristi za patrole, a kompanije ih upotrebljavaju za održavanje električne infrastrukture ili izradu mapa gasovoda i naftovoda.
Neke kompanije koriste dronove i za fotografisanje radi izrade baze podataka o gradovima ili trodimenzionalnih snimaka.
Vlasti u Kini počinju da postavljaju pravila o tome kuda dronovi mogu da lete i insistiraju da piloti imaju licencu kako bi se osigurala bezbednost.