Kusturica: „Podzemlje“ je seme onoga što živimo danas

© Tanjug / Rade PrelićEmir Kusturica na Mećavniku
Emir Kusturica na Mećavniku - Sputnik Srbija
Pratite nas
Reditelj Emir Kusturica i producent Rajnhard Brunding održali su radionicu u okviru 9. Međunarodnog filmskog i muzičkog festivala „Kustendorf", posvećenu filmu „Podzemlje“ i producentu Karlu Baumgartneru.

Kusturičin film „Podzemlje“, nagrađen 1995. godine „Zlatnom palmom“ u Kanu, koji je producirao Baumgartner, prikazan je u okviru programa „Retrospektiva velikana“.

Drvengrad, Mokra gora - Sputnik Srbija
Počinje „Kustendorf“

Kusturica je rekao da je ključni element za snimanje filma „Podzemlje“, koji je „obeležio kraj jedne ere“, bio njegov susret sa Baumgartnerom, čovekom „koji je svoj život žrtvovao filmu“.

„Koren filma nije namera, ’Podzemlje‘ je rođen kao moja reakcija na uništavanje zemlje u kojoj sam rođen. Taj film je seme onoga što mi živimo danas. On je bio slika budućeg života. Današnje rijaliti emisije samo su nastavak priča Marka, Natalije i drugih likova u filmu“, istakao je Kusturica.

Režiser je podelio sa studentima i da mu je Baumgartner, usred snimanja filma, rekao da radi „Podzemlje“, jer „oseća da će mu taj film pomoći da ne postane kreten“.

Brunding, koji je sa Baumgartnerom osnovao produkcijsku kuću „Pandora film“ i producirao „Podzemlje“, nadovezao se, naglasivši da je to bio težak zadatak, ali da je Baumgartner više puta rekao da mu je to bio jedan od najlepših perioda u životu.

Emir Kusturica - Sputnik Srbija
Dnevnik Emira Kusturice (20): Kako sam zaradio Zlatnu palmu

„On je sebe doživljavao ne kao producenta, već kao babicu koja pomaže reditelju da iznedri svoje čedo“, istakao je Brunding.

Kusturica je primetio da su se uslovi za snimanje i filmovi mnogo promenili od onda i dok je jezik u „Podzemlju“ bio moderan, dinamičan, istovremeno duhovit i dramatičan, jezik današnjih ostvarenja je, prema njegovom mišljenju, pojednostavljen.

On je primetio da su danas svi podređeni ekonomskim faktorima, nema mesta rizikovanju i eksperimentisanju, filmovi se ne razvijaju nego se prave, a mnogi veruju da je dovoljno samo da imaju sinopsis da bi snimili film.

Emir Kusturica - Sputnik Srbija
Dnevnik Emira Kusturice (14): „Šindlerova lista“ bolja od Spilberga

„Mi nismo pripovedači, a današnji globalni problem je što se estetika i moralnost zanemaruju zarad priče“, rekao je Kusturica, dodavši da često kod studenata vidi više slobode i iskrenosti nego kod profesionalaca.

I Brunding je primetio da su danas priče bitnije od estetike filma i da se ranije scenario razvijao tokom snimanja, menjao usled novih ideja.

Kusturica je skrenuo pažnju i da mladi ne razlikuju realizam i realnost, naglasivši da su objektivnost i realnost za TV i vesti, a ne za film.

„Svaka reč u Podzemlju je praćena mojom namerom da pružim vizuelni spektakl. Svetlom često može više da se kaže nego rečima“, naglasio je Kusturica.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala