„To je bilo prvo eksperimentalno poletanje aviona nadzvučne brzine i proteklo je potpuno uspešno“, naveo je Sjadoun.
„U SAD se odavno bave razradom supersoničnog aviona nove generacije koji je sposoban da postigne brzinu od pet maha (pet puta brže od zvuka), ali su ovi planovi Amerikanaca ostali na papiru. Može se reći da je ovoga puta Kina prevazišla sva očekivanja posmatrača“, rekao je Sjadoun.
Prema njegovim rečima, za ostvarivanje ovog projekta neophodno je bilo savladati tehnologiju supersoničnog vazdušno-reaktivnog motora sa direktnim dotokom, kojeg dosad nije bilo nigde u svetu, kao i razraditi izdržljive, lagane i na vatru otporne nove materijale, koji mogu da izdrže visoke temperature.
Kineski stručnjak je naveo da supersonični avioni uspešno savladavaju savremene sisteme protivvazdušne odbrane jer je vreme uzletanja višestruko skraćeno, a snage PVO protivnika ne uspevaju da odreaguju i da navedu rakete na letelicu.
On dodaje da je jedna od perspektivnih oblasti primene supersoničnih aviona vazdušni obaveštajni rad.
U avgustu je saopšteno da je američki Biro za patente i robne marke odobrio zahtev kompanije „Erbas“ za patent supersoničnog aviona: on može da leti brzinom 4,5 puta većom od brzine zvuka.
Eksperti „Erbasa“ smatraju da će na novi supersonični avion iz Pariza za San Francisko ili iz Tokija za Los Anđeles moći da stigne za svega tri sata.