Rekonstruisanu deonicu, na kojoj je dosadašnje ograniče„nje iznosilo 30 kilometara na sat, dizel–motornim vozom ruske proizvodnje obišli su potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Čepurin i predsednik kompanije „Ruske železnice“ Oleg Valentinovič Belozjorov, čime je i označeno puštanje saobraćaja.
Od februara do septembra 2015. godine „Ruske železnice“ su izvele čitav kompleks radova na rekonstrukciji železničke infrastrukture desnog koloseka na deonici Golubinci–Ruma, koja je deo Panevropskog saobraćajnog Koridora 10.
U potpunosti su obnovljeni donji i gornji stroj železničkog koloseka u dužini od 19,7 kilometara, zamenjeno je 7 skretnica, renovirano je 5 putnih prelaza, a izgrađeno je 10,8 kilometara odvodnih kanala, 1,3 kilometra drenažnih sistema i stajalište Kraljevci.
Rekonstrukcija železničkog koloseka na deonici Golubinci–Ruma omogućiće bezbedno savladanje ove deonice pri brzini do 120 kilometara na čas, piše u saopštenju „Ruske železnice“.
Posle puštanja u rad desnog železničkog koloseka, kompanija „RŽD Internešenel“ izvešće radove na levom koloseku te deonice, uključujući i rekonstrukciju putnih prelaza.
Nikolić: Realno da srpski vozovi uskoro idu 100 na sat
Vreme je da železnica u Srbiji prestane da bude socijalna kategorija i ponovo postane krvotok privrednog razvoja, kao što je nekad bila i kao što je to slučaj u svim razvijenim državama sveta, izjavio je predsednik Srbije Tomislav Nikolić.
„Realno je očekivati da srpski vozovi uskoro budu u stanju da se kreću brzinama preko 100 kilometara na čas“, rekao je Nikolić u razgovoru sa Olegom Valentinovičem Belozjorovim, predsednikom kompanije „Ruske železnice“.
Nikolić je istakao da je pred Srbijom i „Ruskim železnicama“ veliki posao realizacije preko potrebnog projekta modernizacije pruga u našoj zemlji i da je srpska strana otvorena za svaku vrstu buduće saradnje sa tom kompanijom.
„Modernizacijom srpskih pruga trebalo bi omogućiti uslove za povratak putnika i roba na železnicu, kao vid transporta. Deonica pruge ka Novom Sadu, koja je trenutno obuhvaćena radovima, biće uključena u projekat izgradnje pruge Beograd–Budimpešta“, rekao je predsednik Srbije.
Belozjorov, koji je nedavno stupio na dužnost prvog čoveka „Ruskih železnica“, istakao je da je došao da se lično uveri u kojoj su fazi radovi i da je probna vožnja kojoj je prisustvovao pokazala da je zaista moguće dostići brzinu od 100 kilometara na čas.
On je zahvalio predsedniku Nikoliću na podršci tom projektu, rekavši da će se lično pobrinuti da se i ubuduće sačuva visok nivo saradnje između Republike Srbije i „Ruskih železnica“.