Zvaničnoj ceremoniji prisustvovali su potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ambasador Ruske Federacije u Srbiji Aleksandar Čepurin, trgovinski predstavnik Rusije u Srbiji Andrej Nikolajevič Hripunov, rukovodstva „Infrastruktura železnica Srbije“ a.d. i „RŽD Internešenel“ d.o.o.
Teretni voz koji je prošao novim železničkim kolosekom dao je simboličan znak da saobraćanje može da počne.
„RŽD Internešenel“ je izveo čitav kompleks radova na rekonstrukciji železničke infrastrukture na deonici panevropskog saobraćajnog Koridora 10 „Sopot Kosmajski–Kovačevac“. U potpunosti je obnovljen donji i gornji stroj na 18,5 km dugom železničkom koloseku, zamenjeno je 7 skretnica, izvršena je rekonstrukcija 9 putnih prelaza, a prilikom zamene metalnog mosta primenjena je inovaciona konstrukcija raspona.
Rekonstrukcija železničkog koloseka na deonici „Sopot Kosmajski–Kovačevac“ će omogućiti da se ova deonica bezbedno prelazi brzinom do 120 kilometara na sat. Zbog paralelnog izvođenja radova na deonicama „Sopot Kosmajski–Kovačevac“ i „Golubinci–Ruma“ postiglo se da se radovi u velikoj meri izvode brže nego što je to bilo predviđeno ugovornom dinamikom izvođenja radova.
Aneks o rekonstrukciji severnih deonica panevropskog saobraćajnog Koridora 10 je potpisan između „RŽD Internešenel“ i „Železnice Srbije“ u oktobru 2014. godine u Beogradu u prisustvu predsednika Rusije Vladimira Putina i predsednika Srbije Tomislava Nikolića.
Saobraćajni Koridor 10 povezuje Salcburg (Austrija) i Solun (Grčka), prolazeći kroz Zagreb, Beograd i Skoplje. Povećanje brzine na srpskoj deonici Koridora 10, jednoj od najvažnijih saobraćajnih arterija Evrope, dovešće do značajnog povećanja protoka robe, koja prolazi kroz teritoriju zemlje.
Nakon rekonstrukcije dozvoljena brzina vozova će dostići 120 kilometara na sat u poređenju sa sadašnjim ograničenjem od 30 km na sat.
Ukupna dužina deonica Koridora 10, čijom se rekonstrukcijom bavi „RŽD Internešenel“ iznosi preko 112 km. Vrednost ovog projekta, koji se realizuje sredstvima ruskog državnog kredita, iznosi oko 84 miliona dolara.