Petar Vojinović, urednik portala Tango siks, kaže za Sputnjik da je logistički mnogo jednostavnije da predsednik Nikolić putuje svojim avionom.
„Falkon jeste star, kupljen je pre gotovo30 godina", kaže Vojinović, ali naglašava da je mnogo dobar. „On ima povećan sistem bezbednosti —ima treći motor za razliku od 90 odsto putničkih letelica. Falkon je posle posletnjeg leta bio na proveri u Švajcarskoj, prošao je vanredni tehniči pregled I spreman je za novi zadatak."
Visoka državna delegacija ne može da računa na redovan avionski saobraćaj, jer on ima svoje specifičnosti.
Vojinović objašnjava da se ne može garantovati vreme poletanja i sletanja, a i putuje se u okruženju koje nije dovoljno bezbedno. Za izjave koje su date posle incidenta na putu za Vatikan, da će predsednik putovati samo redovnim linijama, Vojinović kaže da su najverovatnije bile strahom izazvane.
"Nikada nije bilo sporno da će predsednik nastaviti da koristi ovu letelicu, jer on iz bezbednosnih, praktičnih i operativnih razloga uvek mora leteti posebnim avionom. Dakle, jedino ako to apsolutno nije moguće, predsednik države mora da leti redovnim putničkim avionom", napomenuo je Vojinović.
Posle incidenta u vazdušnom prostoru Hrvatske, preliminarni izveštaj Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije pokazao je da se avion u kome je Nikolić sa saradnicima leteo za Rim vratio u Beograd pošto je kopilot nehotice uključio prekidač za hitne slučajeve, ali je došlo i do gašenja jednog od tri motora.
Potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović izjavila je danas da će Direktorat konačni izveštaj da obelodani danas ili najkasnije sutra.
Ona je rekla da je situacija sa avionom bila incidentna, da razume strah i sve što su osećali putnici, čije reakcije, kako je rekla — ljudski razume, te je dodala da je ponosna što se u rad Direktorata na tom slučaju niko nije mešao.
„Što se tiče samog predsednika, mogu da shvatim i da brani svoje savetnike, ali javnost i premijer od mene očekuju da radim po zakonu“, rekla je Mihajlovićeva novinarima u Skupštini Srbije, odgovarajući na pitanje da li je izgladila odnose sa predsednikom Srbije.
Upitana kako su neke pojedinosti o tom incidentu dospele u medije, ministarka saobraćaja, građevine i infrastrukture je rekla da bi i ona to volela da zna.
„I ja sam iz medija pročitala neke informacije za koje nisam znala. Nema tu dobrih i loših odnosa. Svako od nas radi svoj posao, ja radim svoj posao i nijednog trenutka ništa drugo nisam komentarisala“, rekla je Mihajlovićeva.
Ona je dodala da nije komentarisala izveštaj jer nije njen, i da nije na njoj kao ministru da ga komentariše.
„Falkon“ je posle neuspelog leta za Rim poslat na servis u Bazel, gde mu je popravljena pumpa za gorivo u motoru. A posadi je, do daljeg, zabranjeno letenje.
U svojoj izjavi, kopilot „falkona“ rekao je da je usled turbulencije prolio kafu po komandnoj tabli i da je brišući salvetom slučajno aktivirao prekidač. Avion je tada počeo da gubi visinu, da bi ubrzo bila uspostavljena kontrola nad letelicom, koja se vratila u beogradsku vazdušnu luku.
„Falkon“ je, inače, star više od tri decenije, pa iako iza sebe ima dugačku listu „incidenata“, posle ovog najskorijeg, premijer Aleksandar Vučić izjavio je da nema novca za kupovinu novog aviona za potrebe državnika i da se o tome ne razmišlja.