Evropska kokpit asocijacija, koju čini više od 38.000 evropskih pilota, tvrdi da su izjave francuskog Tužilaštva da je kopilot oborio avion „ishitrne i neprikladne“.
Piloti širom Evrope ljuti su jer su informacije o poslednjim trenucima leta obelodanjene u medijima pre nego što su o tome obavešteni Tužilaštvo i ostali. Piloti strahuju da bi okolnosti nesreće, koja se dogodila 24. marta, mogle da umanje poverenje javnosti.
Avion niskoprofitne kompanije „Džermanvings“ srušio se u Alpima 24. aprila i tom prilikom je poginulo 150 ljudi. Francuski tužilac Brajs Robin je ubrzo nakon nesreće izjavio da je, na osnovu snimaka iz crne kutije, kopilot „erbasa A320“ Andreas Lubic namerno usmerio avion prema planini.
A video message from our CEO Thomas Winkelmann http://t.co/fISyJVRfFx
— Germanwings (@germanwings) March 31, 2015
„Najverovatnije je da je kopilot odbio da kapetanu aviona otvori vrata kokpita i aktivirao je dugme za početak spuštanja. Dakle, aktiviranjem ovo dugmeta možemo zaključiti da je njegova namera bila da uništi avion“, rekao je Robin na konferenciji za novinare.
Međutim, Evropska kokpit asocijacija smatra da francuski tužilac Robin ishitrenim izjavama nije ispoštovao međunarodne protokole.
„Evropski piloti su duboko uznemireni najnovijim informacijama o nesreći. Mi želimo nepristrasnu i nezavisnu istragu, kažu u ovoj asocijaci i dodaju da je curenje informacija, pre okončanja istrage, teško kršenje osnovnih međunarodnih pravila.
Deeply saddened, European pilots offer sincere condolences #4U9525 https://t.co/8oA91raxRz
— EuropeanPilots ECA (@eu_cockpit) March 24, 2015
„Čini se da su razmatranja Tužilaštva neophodnu glavnu ulogu istražitelja za bezbednost prebacila u drugi plan. Ovo je izuzetno štetno i predstavlja prepreku za mogućnost da se iz tragedije nauče lekcije i tako unapredi bezbednost vazduhoplovstva“, kaže se u saopštenju Asocijacije.
Evropska kokpit asocijacija smatra da, iako je tužilac rekao da je disanje koje se čuje na audio-snimku iz kokpita dovodi do zaključka da je kopilot bio živ tokom spuštanja, samo na osnovu te informacije ne može biti isključena mogućnost neke vrste onesposobljenosti.