Piloti sumnjaju u ispravnost istrage o „Džermanvingsu“

© Foto : Flickr/Linus Instrument tabla aviona
Instrument tabla aviona - Sputnik Srbija
Pratite nas
Evropski piloti izrazili su danas zabrinutost zbog istrage o nesreći koja se dogodila na letu „Džermanvinsa“ 24. marta, ocenjujući da francusko tužilaštvo ometa pravilnu istragu.

Evropska kokpit asocijacija, koju čini više od 38.000 evropskih pilota, tvrdi da su izjave francuskog Tužilaštva da je kopilot oborio avion „ishitrne i neprikladne“.

Piloti širom Evrope ljuti su jer su informacije o poslednjim trenucima leta obelodanjene u medijima pre nego što su o tome obavešteni Tužilaštvo i ostali. Piloti strahuju da bi okolnosti nesreće, koja se dogodila 24. marta, mogle da umanje poverenje javnosti.

Pad aviona Džerman vings - istraga - Sputnik Srbija
Kopilot namerno oborio nemački avion

Avion niskoprofitne kompanije „Džermanvings“ srušio se u Alpima 24. aprila i tom prilikom je poginulo 150 ljudi. Francuski tužilac Brajs Robin je ubrzo nakon nesreće izjavio da je, na osnovu snimaka iz crne kutije, kopilot „erbasa A320“ Andreas Lubic namerno usmerio avion prema planini.

„Najverovatnije je da je kopilot odbio da kapetanu aviona otvori vrata kokpita i aktivirao je dugme za početak spuštanja. Dakle, aktiviranjem ovo dugmeta možemo zaključiti da je njegova namera bila da uništi avion“, rekao je Robin na konferenciji za novinare.

Avion kompnanije „Turkiš erlajns“ - Sputnik Srbija
Turski avion prinudno sleteo zbog pretnje bombom

Međutim, Evropska kokpit asocijacija smatra da francuski tužilac Robin ishitrenim izjavama nije ispoštovao međunarodne protokole.

„Evropski piloti su duboko uznemireni najnovijim informacijama o nesreći. Mi želimo nepristrasnu i nezavisnu istragu, kažu u ovoj asocijaci i dodaju da je curenje informacija, pre okončanja istrage, teško kršenje osnovnih međunarodnih pravila.

„Čini se da su razmatranja Tužilaštva neophodnu glavnu ulogu istražitelja za bezbednost prebacila u drugi plan. Ovo je izuzetno štetno i predstavlja prepreku za mogućnost da se iz tragedije nauče lekcije i tako unapredi bezbednost vazduhoplovstva“, kaže se u saopštenju Asocijacije.    

Avion Rajanera - Sputnik Srbija
Sudar dva aviona „Rajanera“ na aerodromu

Evropska kokpit asocijacija smatra da, iako je tužilac rekao da je disanje koje se čuje na audio-snimku iz kokpita dovodi do zaključka da je kopilot bio živ tokom spuštanja, samo na osnovu te informacije ne može biti isključena mogućnost neke vrste onesposobljenosti.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala