Podaci iz crne kutije pokazuju da je kopilot ostao zaključan sam u kabini i da je „namerno usmerio letelicu ka zemlji, sa namerom da je uništi“.
„U kokpitu je vladala poptuna tišina. Kopilot nije rekao nijednu reč nakon što je pilot izašao iz kabine. Kopilot je namerno odbijao da otvori vrata pilotu. Ovo nije nesreća“, rekao je tužilac.
Kopilot je identifikovan kao dvadesetčetvorogodišnji Nemac Andreas Lubic, koji je zaposlen u kompaniji dve godine i iza sebe ima 630 sati leta. Zasad nema informacija koje bi ga povezale sa terorizmom, niti se on uklapa u profil teroriste.
Andreas Lubitz was name of the co-pilot, prosecutor says. pic.twitter.com/dckS34o0no
— Kaya Burgess (@kayaburgess) March 26, 2015
Kako je saopšteno na konferenciji za novinare, avion je postepeno gubio na visini i pad je trajao više od deset minuta, a putnici do samog kraja nisu bili svesni da će letelica udariti u planinu.
Prethodno je javljeno da je jedan od dvojice pilota aviona „Erbas 320“ nemačke kompanije „Džermanvings“ koji se u utorak srušio u francuskim Alpima sa 150 putnika, napustio je pilotsku kabinu i nije mogao da se vrati u vreme nesreće.
Kopilot bio srećan ili je patio od depresije?
Poznanici kopilota Andreasa Lubica, koji je prema istrazi namerno srušio avion, kažu da je bio srećan zbog posla koji ima, dok mediji pišu da je patio od depresije.
Lubic je uvek pokazivao da je oduševljen što je dobio posao u „Džermanvingsu“, nikad nije pokazao bilo kakav drugačiji znak, kažu ljudi koji su ga učili letenju kao tinejdžera u njegovom rodnom gradu Montabauru u zapadnoj Nemačkoj.
Međutim, nekoliko nemačkih medija je javilo da je Lubic izgleda patio od depresije.
Nemačka televizija N-24, pozivajući se na njegove komšije, javila je da je on, izgleda, patio od depresije i bio na lečenju.
Nemački dnevnik „Frankfurter algemajne cajtung“ citira majku jedne školske drugarice kopilota, koja je rekla da se Lubic poverio njenom detetu da je za vreme školovanja imao psihičke probleme.
Majka je rekla da je njena kćerka Lubica srela poslednji put pred Božić, kada je, kako je rekla, delovao normalno.
Pozivajući se na izvore bliske istrazi o padu aviona i na osnovu snimaka iz crnih kutija, AFP je naveo da se na snimku prvo čuje razgovor dvojice pilota, posle čega otvaranje i zatvaranje vrata i prestanak razgovora. Tu informacije je malo ranije objavio i američki list Njujork tajms, prenosi Beta.
„Na početku leta čuje se razgovor posade, potom se čuje zvuk pomeranja sedišta kao i zvuk otvaranja i zatvaranja vrata (pilotske kabine). Posle toga se više ne čuje ništa do nesreće“, naveo je izvor blizak istrazi.
Prema tom izvoru, piloti su razgovarali na nemačkom. Pred kraj leta na snimku se čuje alarm koji ukazuje na prinudno prizemljenje, potom jak zvuk sletanja.
Za sada se ne zna koji je od pilota napustio kabinu, kapetan leta ili kopilot.
Nemačka avio-kompanija „Lufthansa“ posebnim letovima iz Diseldorfa i Barselone dovešće danas do Marseja rodbinu 150 putnika i članova posade aviona kako bi u blizini nesreće odala poštu poginulima.