https://lat.sputnikportal.rs/20251223/proveravamo-da-li-je-bilo-nepravilnosti-u-postupanju-banke-nbs-o-reklami-za-kredit-putem-vajbera-1193978296.html
Proveravamo da li je bilo nepravilnosti u postupanju banke: NBS o reklami za kredit putem Vajbera
Proveravamo da li je bilo nepravilnosti u postupanju banke: NBS o reklami za kredit putem Vajbera
Sputnik Srbija
Narodna banka Srbije saopštila je, povodom pritužbi građana da su u privatnim porukama na aplikaciji Vajber primetili da im se posle reči kao što su kredit... 23.12.2025, Sputnik Srbija
2025-12-23T12:22+0100
2025-12-23T12:22+0100
2025-12-23T12:22+0100
ekonomija
ekonomija
srbija – ekonomija
banke i berza
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0b/0e/1179494530_0:0:2048:1153_1920x0_80_0_0_6c425601c521500ea1c0230d81108b83.jpg
"Ako utvrdimo nepravilnosti u postupanju banke, banci će biti izrečene mere, a NBS o tome može da objavi obaveštenje na svom sajtu", rečeno je Tanjugu u Narodnoj banci. Iz NBS objašnjavaju da su banke u obavezi da finansijske usluge oglašavaju u skladu sa načelima istinitosti, izbalansiranosti i transparentnosti informacija, kao i primerenosti sadržaja, u skladu sa Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga i Odlukom o bližim uslovima oglašavanja finansijskih usluga. Ističu da je, što se tiče konkretnog slučaja, neophodno u odgovarajućem postupku utvrditi sve činjenice i dati pravnu kvalifikaciju. To, dodaju, nije moguće učiniti samo vizuelnim pregledanjem takvih poruka, već ozbiljnim pristupom, pre svega u smislu utvrđivanja činjenica, davanja pravne ocene, i na kraju mera koje banka treba da preduzme da otkloni posledice eventualnih nepravilnosti i poštovanjem procedura koje zahtevaju određeno vreme. Zato bi, navode u NBS, bilo neozbiljno i neprofesionalno da pre toga medijima dostavljaju preliminarne stavove i mišljenja o postupanju banke.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0b/0e/1179494530_0:0:2048:1536_1920x0_80_0_0_a59ba00c741b72b729ed1ded5eaf034e.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija – ekonomija, banke i berza
ekonomija, srbija – ekonomija, banke i berza
Proveravamo da li je bilo nepravilnosti u postupanju banke: NBS o reklami za kredit putem Vajbera
Narodna banka Srbije saopštila je, povodom pritužbi građana da su u privatnim porukama na aplikaciji Vajber primetili da im se posle reči kao što su kredit, banka i slično pojavlju reklame jedne banke, da imaju neposredna saznanja o tome i da u skladu sa svojim nadležnostima, preduzimaju supervizorske aktivnosti u vezi sa tom konkretnom porukom.
"Ako utvrdimo nepravilnosti u postupanju banke, banci će biti izrečene mere, a NBS o tome može da objavi obaveštenje na svom sajtu", rečeno je Tanjugu u Narodnoj banci.
Iz NBS objašnjavaju da su banke u obavezi da finansijske usluge oglašavaju u skladu sa načelima istinitosti, izbalansiranosti i transparentnosti informacija, kao i primerenosti sadržaja, u skladu sa Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga i Odlukom o bližim uslovima oglašavanja finansijskih usluga.
Ističu da je, što se tiče konkretnog slučaja, neophodno u odgovarajućem postupku utvrditi sve činjenice i dati pravnu kvalifikaciju.
To, dodaju, nije moguće učiniti samo vizuelnim pregledanjem takvih poruka, već ozbiljnim pristupom, pre svega u smislu utvrđivanja činjenica, davanja pravne ocene, i na kraju mera koje banka treba da preduzme da otkloni posledice eventualnih nepravilnosti i poštovanjem procedura koje zahtevaju određeno vreme.
Zato bi, navode u NBS, bilo neozbiljno i neprofesionalno da pre toga medijima dostavljaju preliminarne stavove i mišljenja o postupanju banke.