https://lat.sputnikportal.rs/20241024/o-ovome-se-ne-prica-autonomna-vozila-ipak-nisu-sasvim-samostalna-1178750204.html
O ovome se ne priča: Autonomna vozila ipak nisu sasvim samostalna
O ovome se ne priča: Autonomna vozila ipak nisu sasvim samostalna
Sputnik Srbija
Iako robotaksiji već prevoze putnike u nekim američkim gradovima, postoji jedna stvar koju kompanije koje upravljaju taksijima ne spominju često. 24.10.2024, Sputnik Srbija
2024-10-24T22:15+0200
2024-10-24T22:15+0200
2024-10-24T22:15+0200
nauka i tehnologija
društvo
nauka i tehnologija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/18/1178750827_0:50:1345:806_1920x0_80_0_0_f61a724975fcaff2257308c191d9ea4c.png
Prošle nedelje u medijima je objavljen članak o jednoj softverskoj inženjerki koja je dobila promo kod za vožnju s robotaksijem pa se šest i po sati vozila po San Francisku, sve dok baterija na vozilu nije pala na crveno. Među zanimljivostima koje je navela u svojoj višesatnoj vožnji spomenula je nešto o čemu se ne govori previše kada su u pitanju robotaksiji - udaljenu asistenciju zaposlenih u kompaniji Wayma.Naime, kada dođe do nekih problema i situacija koje računar u automobilu ne može da reši, poput npr. prepreka na putu ili neke potpuno nove situacije, ono kontaktira udaljene asistente koji onda uzimaju stvari u svoje ruke i pomažu automobilu da savlada te prepreke. Iako takav oblik asistencije postoji od kad je i robotaksija, o njemu se ne priča toliko te mnogi niti ne znaju da probleme koje ne može da reši autonomna tehnologija, na kraju rešavaju - ljudi.Kako su u jednom nedavnom članku otkrili novinari Njujork tajmsa, kompanije koje razvijaju autonomnu tehnologiju i robotaksije imaju “vojsku inženjera” koja automobilima pomaže svaki put kada zapnu u vožnji.Treba naglasiti kako ta “vojska inženjera” ne sedi ispred računara i konstantno prati što se događa na ekranima i što rade robotaksiji na putu, već su oni u pripravnosti u slučaju da im robotaksi uputi poziv. Kada do toga dođe, na ekranu se pojavi video iz automobila, zajedno sa svim informacijama senzora iz tog vozila i njegove okoline i na temelju svih tih podataka zaposleni treba pronaći rešenje - npr. novu rutu kojom vozilo treba da se kreće da se izvuče iz gužve, odnosno kako da zaobiđe prepreke i slično.Mi nemamo potpunu kontrolu nad vozilom. Mi pružamo smernice, objasnio je novinarima jedan od tehničara Amazon Zooxa , kompanije koja takođe razvija svoja autonomna vozila, prenosi portal Zimo.S obzirom na to da se o udaljenoj asistenciji skoro pa uopšte ne govori, stvorila se iluzija potpune autonomije automobila, a sve kako bi se privukla pažnja na tehnologiju, ali i kako bi se uticalo na fondove rizičnog kapitala na investiranje milijardi dolara potrebnih za razvoj i gradnju autonomnih vozila, objasnio je za medije Gari Markus, preduzetnik i profesor na Univerzitetu Njujork, koji je specijalizovan upravo za AI i autonomna vozila.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/18/1178750827_0:0:1195:896_1920x0_80_0_0_2e96b558329ead3647f8a31277ba758d.pngSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
društvo, nauka i tehnologija
društvo, nauka i tehnologija
O ovome se ne priča: Autonomna vozila ipak nisu sasvim samostalna
Iako robotaksiji već prevoze putnike u nekim američkim gradovima, postoji jedna stvar koju kompanije koje upravljaju taksijima ne spominju često.
Prošle nedelje u medijima je objavljen članak o jednoj softverskoj inženjerki koja je dobila promo kod za vožnju s robotaksijem pa se šest i po sati vozila po San Francisku, sve dok baterija na vozilu nije pala na crveno. Među zanimljivostima koje je navela u svojoj višesatnoj vožnji spomenula je nešto o čemu se ne govori previše kada su u pitanju robotaksiji - udaljenu asistenciju zaposlenih u kompaniji Wayma.
Naime, kada dođe do nekih problema i situacija koje računar u automobilu ne može da reši, poput npr. prepreka na putu ili neke potpuno nove situacije, ono kontaktira udaljene asistente koji onda uzimaju stvari u svoje ruke i pomažu automobilu da savlada te prepreke. Iako takav oblik asistencije postoji od kad je i robotaksija, o njemu se ne priča toliko te mnogi niti ne znaju da probleme koje ne može da reši autonomna tehnologija, na kraju rešavaju - ljudi.
Kako su u jednom nedavnom članku otkrili novinari Njujork tajmsa, kompanije koje razvijaju autonomnu tehnologiju i robotaksije imaju “vojsku inženjera” koja automobilima pomaže svaki put kada zapnu u vožnji.
Treba naglasiti kako ta “vojska inženjera” ne sedi ispred računara i konstantno prati što se događa na ekranima i što rade robotaksiji na putu, već su oni u pripravnosti u slučaju da im robotaksi uputi poziv. Kada do toga dođe, na ekranu se pojavi video iz automobila, zajedno sa svim informacijama senzora iz tog vozila i njegove okoline i na temelju svih tih podataka zaposleni treba pronaći rešenje - npr. novu rutu kojom vozilo treba da se kreće da se izvuče iz gužve, odnosno kako da zaobiđe prepreke i slično.
Mi nemamo potpunu kontrolu nad vozilom. Mi pružamo smernice, objasnio je novinarima jedan od tehničara Amazon
Zooxa , kompanije koja takođe razvija svoja autonomna vozila,
prenosi portal Zimo.
S obzirom na to da se o udaljenoj asistenciji skoro pa uopšte ne govori, stvorila se iluzija potpune autonomije automobila, a sve kako bi se privukla pažnja na tehnologiju, ali i kako bi se uticalo na fondove rizičnog kapitala na investiranje milijardi dolara potrebnih za razvoj i gradnju autonomnih vozila, objasnio je za medije Gari Markus, preduzetnik i profesor na Univerzitetu Njujork, koji je specijalizovan upravo za AI i autonomna vozila.