https://lat.sputnikportal.rs/20241001/1177825253.html
Hoće li potrošnja nafte opasti zbog elektrifikacije saobraćaja
Hoće li potrošnja nafte opasti zbog elektrifikacije saobraćaja
Sputnik Srbija
OPEK+ vidi povećanje globalne potražnje za energentima u naredne dve i po decenije. Ocenjuju to na osnovu blagog pada potreba za električnom energijom u... 01.10.2024, Sputnik Srbija
2024-10-01T20:59+0200
2024-10-01T20:59+0200
2024-10-01T21:08+0200
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/01/1177825132_0:3:1036:586_1920x0_80_0_0_8faa26a09e4f33ce2a5dc7339167c58f.jpg
Hoće li potrošnja nafte opasti zbog elektrifikacije saobraćaja
Sputnik Srbija
OPEK+ vidi povećanje globalne potražnje za energentima u naredne dve i po decenije. Ocenjuju to na osnovu blagog pada potreba za električnom energijom u razvijenim zemljama ali ogromnim porastom potrošnje iz Indije i drugih zemalja koje nisu članice OECD-a. Naftaški kartel procenjuje da će potražnja za naftom porasti za 9%.Aktuelna geopolitička ali, nažalost, i ratna dešavanja uticala su na oscilacije cena na globalnom tržištu „crnog zlata“. Ono što je evidentno da nije bilo astronomskih poskupljenja a gosta današnje emisije „Energija Sputnjika“, Tomislava Mićovića, generalnog sekretara Udruženja naftnih kompanija (UNKS). pitamo kakve su ove godine bile cene u odnosu na prošlu i kakve su prognoze za narednu godinu.Na cene, naravno, utiče i potražnja za sirovom naftom ali i za derivatima. Posebno za dizel gorivom. U svetlu vesti da je došlo do zatvaranja nekih rafinerija nameće se dilema da li je za to kriva eksplanzija električnih automobile. Jer, dok u zapadnoevropskim zemljama, Norveškoj, na primer, planiraju da vrlo brzo totalno eliminišu prodaju automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u nekim drugim, takođe razvijenim zemljama se čuju protesti zbog najavljenog proterivanja ovih automobile u narednoj deceniji.Problem rafinerija svakako je ono čime će se pozabaviti naftne kompanije, ali I zemlje kojima su one veoma bitne u privrednom miksu.Sagovornika „Energije Sputnjika“ pitamo gde je Srbija, u odnosu na druge evropske zemlje, koja je pozicija NIS-a, da li kod nas opada potrošnja derivata u putničkom saobraćaju zbog elektrifikacije drumskog prevoza…Tu je i konatantna dilema: Može li teretni drumski saobraćaj da pređe na zelena goriva? Koliko zelena energetska tranzicija uzice na potrošnju sirove nafte i deriva?
OPEK+ vidi povećanje globalne potražnje za energentima u naredne dve i po decenije. Ocenjuju to na osnovu blagog pada potreba za električnom energijom u razvijenim zemljama ali ogromnim porastom potrošnje iz Indije i drugih zemalja koje nisu članice OECD-a. Naftaški kartel procenjuje da će potražnja za naftom porasti za 9%.Aktuelna geopolitička ali, nažalost, i ratna dešavanja uticala su na oscilacije cena na globalnom tržištu „crnog zlata“. Ono što je evidentno da nije bilo astronomskih poskupljenja a gosta današnje emisije „Energija Sputnjika“, Tomislava Mićovića, generalnog sekretara Udruženja naftnih kompanija (UNKS). pitamo kakve su ove godine bile cene u odnosu na prošlu i kakve su prognoze za narednu godinu.Na cene, naravno, utiče i potražnja za sirovom naftom ali i za derivatima. Posebno za dizel gorivom. U svetlu vesti da je došlo do zatvaranja nekih rafinerija nameće se dilema da li je za to kriva eksplanzija električnih automobile. Jer, dok u zapadnoevropskim zemljama, Norveškoj, na primer, planiraju da vrlo brzo totalno eliminišu prodaju automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u nekim drugim, takođe razvijenim zemljama se čuju protesti zbog najavljenog proterivanja ovih automobile u narednoj deceniji.Problem rafinerija svakako je ono čime će se pozabaviti naftne kompanije, ali I zemlje kojima su one veoma bitne u privrednom miksu.Sagovornika „Energije Sputnjika“ pitamo gde je Srbija, u odnosu na druge evropske zemlje, koja je pozicija NIS-a, da li kod nas opada potrošnja derivata u putničkom saobraćaju zbog elektrifikacije drumskog prevoza…Tu je i konatantna dilema: Može li teretni drumski saobraćaj da pređe na zelena goriva? Koliko zelena energetska tranzicija uzice na potrošnju sirove nafte i deriva?
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/01/1177825132_126:0:910:588_1920x0_80_0_0_f1f28e653a3f2fd20843ec273007292f.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
audio
OPEK+ vidi povećanje globalne potražnje za energentima u naredne dve i po decenije. Ocenjuju to na osnovu blagog pada potreba za električnom energijom u razvijenim zemljama ali ogromnim porastom potrošnje iz Indije i drugih zemalja koje nisu članice OECD-a. Naftaški kartel procenjuje da će potražnja za naftom porasti za 9%.Aktuelna geopolitička ali, nažalost, i ratna dešavanja uticala su na oscilacije cena na globalnom tržištu „crnog zlata“. Ono što je evidentno da nije bilo astronomskih poskupljenja a gosta današnje emisije „Energija Sputnjika“, Tomislava Mićovića, generalnog sekretara Udruženja naftnih kompanija (UNKS). pitamo kakve su ove godine bile cene u odnosu na prošlu i kakve su prognoze za narednu godinu.Na cene, naravno, utiče i potražnja za sirovom naftom ali i za derivatima. Posebno za dizel gorivom. U svetlu vesti da je došlo do zatvaranja nekih rafinerija nameće se dilema da li je za to kriva eksplanzija električnih automobile. Jer, dok u zapadnoevropskim zemljama, Norveškoj, na primer, planiraju da vrlo brzo totalno eliminišu prodaju automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u nekim drugim, takođe razvijenim zemljama se čuju protesti zbog najavljenog proterivanja ovih automobile u narednoj deceniji.Problem rafinerija svakako je ono čime će se pozabaviti naftne kompanije, ali I zemlje kojima su one veoma bitne u privrednom miksu.Sagovornika „Energije Sputnjika“ pitamo gde je Srbija, u odnosu na druge evropske zemlje, koja je pozicija NIS-a, da li kod nas opada potrošnja derivata u putničkom saobraćaju zbog elektrifikacije drumskog prevoza…Tu je i konatantna dilema: Može li teretni drumski saobraćaj da pređe na zelena goriva? Koliko zelena energetska tranzicija uzice na potrošnju sirove nafte i deriva?