00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

Kako naterati vozače da ostave svoje mobilne telefone dok voze: Naučnici otkrili dva načina

CC0 / Slika generisana veštačkom inteligencijom / korišćenje mobilnog telefona tokom vožnje
korišćenje mobilnog telefona tokom vožnje - Sputnik Srbija, 1920, 07.08.2024
Pratite nas
Korišćenje pametnog telefona tokom vožnje jedan je od najvećih problema i vodeći uzrok saobraćajnih nesreća. Iako zemlje širom sveta u svojim saobraćajnim zakonima brane upotrebu pametnih telefona (osim u slučaju hendsfri korišćenja), broj vozača koji ih i dalje koriste je zabrinjavajući.
Kako, dakle, naterati vozače da ne posežu za svojim pametnim telefonom tokom vožnje?
Studija koju je sprovela grupa naučnika u saradnji sa osiguravajućom kompanijom „Progresiv“ testirala je različite strategije i pronašla dve koje su bile najefikasnije. Što je još zanimljivije, efekti su bili vidljivi i nakon što je studija završena.

Ništa bez takmičenja i nagrade

Studija je uključila 1.653 korisnika koji su bili upisani u program „Progresiv snepšot“, aplikaciju za pametne telefone koja detektuje upotrebu telefona tokom vožnje. Pre početka studije, svi učesnici su u proseku koristili telefon više od 6,4 minuta po satu vožnje.
Vozači su bili podeljeni u pet različitih grupa, a svaka je dobila drugačiji „tretman” kako bi ih sprečio da koriste pametne telefone tokom vožnje. Od edukacije o problemu, preko edukativnih materijala, preko usmenog obećanja da će manje koristiti telefon u vožnji, do takmičenja i finansijskih podsticaja.
Donekle očekivano, najveći učinak zabeležen je u grupama koje su učestvovale na takmičenju (gde su formirane liste najboljih rezultata) i u onima koje su dobile novčanu stimulaciju (mogle su da uzmu nešto više od 15 dolara na kraju testa). U ovim grupama zabeleženo je smanjenje korišćenja pametnog telefona u vožnji za čak 20,5 odsto (u takmičarskoj grupi) i čak 27,6 odsto (u grupi kojoj je obećan novac).
Dakle, plaćanje vozača sa konkurentskom komponentom pokazalo se kao najefikasniji način da se smanji upotreba pametnog telefona tokom vožnje. I što je još interesantnije, ovaj efekat je trajao i nakon završetka studije.

Korist i za osiguravajuće kuće

Gejmifikacija, odnosno primena tipičnih elemenata igre (npr. bodovanje, takmičenje sa drugima, pravila igre) na druge oblasti aktivnosti, nije ništa novo. Neki proizvođači automobila već su ugradili slične aspekte u interfejse svojih hibridnih i električnih vozila, upravo da bi podstakli i naučili vozače da voze efikasnije.
Ali čini se da bi uvođenje ovakvih karakteristika bilo isplativo i osiguravajućim kućama kroz nuđenje nagrade najboljim vozačima u vidu povraćaja dela premije osiguranja ili popusta pri uplati sledeće premije osiguranja. Jer pored toga što bi vozači vozili koncentrisanije i bezbednije, to bi se i finansijski isplatilo, a osiguravajuće kuće bi verovatno morale da isplaćuju manje odštete.
Nije loša računica, zar ne?
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala