https://lat.sputnikportal.rs/20240531/pocela-izgradnja-120-metara-dugog-zeleznickog-tomasevackog-mosta-na-pruzi-preko-tamisa-foto-1172954386.html
Počela izgradnja 120 metara dugog železničkog Tomaševačkog mosta na pruzi preko Tamiša /foto/
Počela izgradnja 120 metara dugog železničkog Tomaševačkog mosta na pruzi preko Tamiša /foto/
Sputnik Srbija
Počeli su radovi na izgradnji novog železničkog Tomaševačkog mosta preko Tamiša, dužine 120 metara na pruzi Pančevo-Zrenjanin, a rok za završetak radova je 460... 31.05.2024, Sputnik Srbija
2024-05-31T22:57+0200
2024-05-31T22:57+0200
2024-05-31T22:53+0200
ekonomija
srbija – ekonomija
ekonomija
saobraćaj i infrastruktura
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/05/1f/1172954500_0:151:1600:1051_1920x0_80_0_0_e41ef9c8b3567e6238165db91d881852.jpg
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da će se novi železnički most nalaziti nedaleko od postojećeg železničko-drumskog mosta koji je izgrađen 1880. godine, između Orlovata i Tomaševca, koji uskoro više neće biti u upotrebi.Dodao je da Putevi Srbije planiraju izgradnju novog drumskog mosta, sa obilaznicom oko Orlovata.Kako je naveo, vrednost ugovora za izgradnju novog Tomaševačkog mosta je nešto više od 1,5 milijardi dinara.Ukazao je da je postojeći Tomaševački most bio u upotrebi punih 14 decenija i predstavlja najstariji most tog tipa u Srbiji, simbolizujući istoriju Banata i železničku tradiciju tog dela zemlje.Vesić je dodao da su na sugestiju građana iz "Infrastrukture železnice Srbije" pokrenuli inicijativu da se postojeći most sačuva i nakon što u više ne bude u upotrebi.Za Zrenjanin je važno da stari most bude sačuvan kao industrijsko i tehničko nasleđe, posebno zbog činjenice da će taj grad biti Prestonica kulture 2025. godine, dodao je on.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/05/1f/1172954500_0:0:1600:1200_1920x0_80_0_0_b024c089e30836c2fd6bc562ff88798a.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
srbija – ekonomija, ekonomija, saobraćaj i infrastruktura
srbija – ekonomija, ekonomija, saobraćaj i infrastruktura
Počela izgradnja 120 metara dugog železničkog Tomaševačkog mosta na pruzi preko Tamiša /foto/
Počeli su radovi na izgradnji novog železničkog Tomaševačkog mosta preko Tamiša, dužine 120 metara na pruzi Pančevo-Zrenjanin, a rok za završetak radova je 460 dana.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da će se novi železnički most nalaziti nedaleko od postojećeg železničko-drumskog mosta koji je izgrađen 1880. godine, između Orlovata i Tomaševca, koji uskoro više neće biti u upotrebi.
Dodao je da Putevi Srbije planiraju izgradnju novog drumskog mosta, sa obilaznicom oko Orlovata.
„Tomaševački most služio je za odvijanje železničkog i drumskog saobraćaja, što je dovodilo do problema decenijama jer, kada su prolazili vozovi, nije bio moguć drumski saobraćaj. To više neće biti slučaj. U narednom periodu preko Tamiša kod Orlovata, umesto jednog nefunkcionalnog mosta drumsko-železničkog mosta, postojaće dva mosta - železnički i drumski, što će značajno ubrzati saobraćaj i osigurati veću bezbednost svih putnika“, rekao je Vesić.
Kako je naveo, vrednost ugovora za izgradnju novog Tomaševačkog mosta je nešto više od 1,5 milijardi dinara.
Ukazao je da je postojeći Tomaševački most bio u upotrebi punih 14 decenija i predstavlja najstariji most tog tipa u Srbiji, simbolizujući istoriju Banata i železničku tradiciju tog dela zemlje.
Vesić je dodao da su na sugestiju građana iz "Infrastrukture železnice Srbije" pokrenuli inicijativu da se postojeći most sačuva i nakon što u više ne bude u upotrebi.
Za Zrenjanin je važno da stari most bude sačuvan kao industrijsko i tehničko nasleđe, posebno zbog činjenice da će taj grad biti Prestonica kulture 2025. godine, dodao je on.