00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Šapić: U junu počinje izgradnja tunela od Savske do Dunavske padine i novog savskog mosta

© Sputnik / Lola ĐorđevićAleksandar Šapić
Aleksandar Šapić - Sputnik Srbija, 1920, 20.05.2024
Pratite nas
Predsednik Privremenog organa Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da će radovi na izgradnji tunela od Savske do Dunavske padine i novog savskog mosta početi početkom juna ove godine.
Kako je rekao na konferenciji za novinare, tunel će uranjati u zemlju u ulici Despota Stefana, a drugi ulaz u tunel će biti ispod parka kod Ekonomskog fakulteta.
Tunel će biti dugačak dva kilometra i imaće dve tunelske cevi, sa po dve trake u svakom smeru.
Šapić je rekao da će zvanično otvaranje radova biti početkom juna, da će to biti samo pripremni radovi, a da će sa početkom školske godine početi ozbiljniji radovi.
Šapić je istakao da će se time nadovezati na novi savski most, čija će izgradnja, kako je rekao početi ove godine, a da će pripreme za rasklapanje starog krenuti početkom juna.
Ukupna vrednost izgradnje tog tunela biće 235 miliona evra, a njegovu izgradnju finansiraće Vlada Srbije.
"Projekat izgradnje tunela smo uspeli da vežemo za projekat izgradnje Novog Savskog mosta i zajedno ta dva projekta smo nazvali Mali metro. Zašto Mali metro? Zato što ćete sa Novog Beograda u ovaj deo grada stizati preko Novog Savskog mosta i Novog tunela brže nego metrom, jer metro ima stanice, ovde neće imati šta da vas zaustavi", rekao je Šapić.
Kako je rekao, to će biti verovatno jedan od najvažnijih, ako ne, najvažniji saobraćajni projekat u Beogradu posle nekoliko decenija.
"Prvo zato što smanjuje saobraćajne gužve za nekih 13 do 14 odsto, rasterećuje centar grada saobraćaj, procena je da preko 15 odsto smanjuje zagađenje u centru grada, jer saobraćaj se odvija dva kilometra ispod zemlje. A onda ono što je najvažnije, spaja saobraćajno dva najudaljenija dela grada", istakao je Šapić.
On kaže da danas iz tog dela grada, a da ne govori o Višnjičkoj banji, Višnjici, Karaburmi i naseljima na levoj obali Dunava treba, u vreme saobraćajnih špiceva, više od sat vremena.
"Završetkom ovog projekta, to će biti samo nekoliko minuta i prosto deluje, sa ove tačke gledišta, to čak i neverovatno", naglasio je Šapić.
On veruje da će oba projekta biti gotova za najduže četiri godine.
"Zaista verujem da će Beograd u sledeće četiri godine oživeti takve kvalitativne promene, od saobraćajnih preko infrastrukturnih i svih drugih, da će to biti potpuno drugačiji grad. Ovaj tunel menja potpuno gradsku vizuru. Ljudima koji ovde žive biće brže da dođu do Novog Beograda, nego do centra grada, do Trga Republike ili do Kneza Miloša", rekao je predsednik Privremenog organa.
On je rekao da će, takođe, započeti projekat Novog Savskog mosta u junu.
"Gledali smo da to krene istovremeno, iako je most, ajde da kažemo, ipak jednostavniji, što se zahteva, vremenskih zahteva tiče, trebalo bi ranije da bude gotov. Ali ćemo krenuti istovremeno sa obe strane, kopanje tunela odavde, razmontiranje Starog Savskog mosta i spremanje uslova za izgradnju novog", poručio je predsednik Privremenog organa Beograda.
On očekuje da će samo bušenje tunela krticom početi sledeće godine.
Što se tiče saobraćaja iz Vladimira Popovića, jer je ta ulica trebalo da bude zatvorena, Šapić je rekao da će napraviti jednu privremenu saobraćajnicu do Brankovog mosta da bi i taj deo saobraćaja normalno funkcionisao.
Što se tiče saobraćaja u Despota Stefana, Šapić je rekao da će on biti redukovan i da će raditi samo po jedna saobraćajna traka u oba smera.
Šapić ističe da je potpuno svestan da će saobraćaj u Beogradu, zbog izgradnje tunela i novog savskog mosta, posebno preko Brankovog mosta biti opterećen.
"Mi ćemo imati posebne autobuske linije koje će preko Brankovog mosta ići i ulaziće u Gavrila Principa, ići će Gavrila Principa i onda će Balkanskom ići u Nemanjinu i praktično će dolaziti na tačku gde su ranije išli tramvaji i tu će ga onda preuzimati tramvaj koji vozi dalje Nemanjinom ka Slaviji i tako dalje", naveo je Šapić.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala