00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
ORBITA KULTURE
Tajne ljubavnog života Beograda koje su oblikovale dušu srpske prestonice
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Voleo bih, ali ne verujem da će odgovarati oni koji su uništili Partizan
20:00
60 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 19.07.2021
Podkast
Sputnjik vam predstavlja svoju audio i video produkciju. Autorske emisije, ekskluzivni intervjui, analize gorućih pitanja, reportaže…

Svet već oseća ekonomske efekte zbog krize u Crvenom moru | Energija Sputnjika

© AP Photo / Mass Communications Spc. 2nd Class Moises SandovalAmerički desantni brod u Crvenom moru
Američki desantni brod u Crvenom moru - Sputnik Srbija, 1920, 30.01.2024
Pratite nas
Posle problema sa međunarodnim pomorskim transportom roba kroz Suecki kanal, kada je početkom 2021. godine plovidba bila onemogućena zbog toga što se brod „Ever Given” preprečio u ovom morskom prolazu, ponovo imamo smanjenje saobraćaja.
Ovoga puta zbog toga što su Huti, podržavajući Palestince, otpočeli sa napadima u Crvenom moru na brodove zemalja koje u sukobu u Gazi podržavaju Izrael.
Crveno more je, prema pisanju portal „Pluton Logistiks“ super-autoput do Sueckog kanala, jer 50 do 60 brodova prolazi kroz kanal svakog dana (to je 19.000 brodova godišnje), uključujući oko 30 odsto svetskog kontejnerskog saobraćaja. Ukoliko kompanije zaista promene rute to će produžiti tranzitno vreme i do 20 dana što može postaviti potpuno nova „pravila“, ali i troškove poslovanja za sve one koji imaju potrebu za ovakvim transportom.
Ujedinjene nacije su saopštile da je saobraćaj na toj relaciji u decembru prošle i januaru ove godine već smanjen za 42 odsto. Procene ekonomskih efekata ovog problema, jer tanker sa tečnim teretom, kontejnerski i brodovi sa rasutim teretom sada moraju da plove dužim putem – oko afričkog Rta dobre nade, što plovidbu produžava za oko dve nedelje.
Sa prvim napadima na brodove u Crvenom moru najpre je reagovalo tržište sirove nafte. Taj prvi, psihološki efekat na tržištu „crnog zlata” brzo je anuliran ali, onemogućavanje brzog i sigurnog prevoza sirovina, rezervnih delova i gotovih proizvoda već je dupliralo cene transporta. Poskupelo je i osuguranje brodova.
Ponovo se, kao u vreme korone, kada je međunarodni transport bio onemogućen zbog drugih razloga, javljaju problemi sa kapacitetima, isporuke će kasniti, a u narednom periodu potrebno je planirati duže vreme isporuke.
Zbog svega ovoga zemlje čiji izvoz ili uvoz je doveden u pitanje već planiraju alternativna rešenja za transport robe železničkim, drumskim ili vazdušnim putem. Ova eventualna preusmeravanje prevoza na alternativne transporte će, osim na prodavce i kupce kao i na brodske kompanije uticati i na poslovanje luka u svetu, odakle bi ti brodovi trebalo da krenu, odnosno, da u njih stignu.
O tome šta se sve može iskomplikovati ako se kriza u Crvenom moru ubrzo ne završi u današnjoj „Energiji Sputnjika“ Jelica Putniković razgovara sa Bojanom Stanićem, pomoćnikom direktora Sektora za strateške analize u Privrednoj komori Srbije.
Energija Sputnjika, 30.1.2024.

O emisiji „Energija Sputnjika“

Energija Sputnjika“ je emisija portala i radija Sputnjik koju vodi Jelica Putniković, stručnjak za energetiku.
Teme su mahom vezane za energetiku i ekonomiju, lokalnog i globalnog karaktera, a gosti su stručnjaci u svojim poljima. Emituje se svakog utorka u 21.00.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala