„Mostovi svetlosti“ podsetnik tragedije i genocida koji su zauvek obeležili naš narod
„Mostovi svetlosti“ podsetnik tragedije i genocida koji su zauvek obeležili naš narod
Sputnik Srbija
Izložba „Mostovi svetlosti – Izbor iz Zbirke umetničkih dela Muzeja žrtava genocida“ u galeriji Vojnog muzeja, nije samo postavka, prvi put prezentovanih... 23.12.2023, Sputnik Srbija
Izložba „Mostovi svetlosti – Izbor iz Zbirke umetničkih dela Muzeja žrtava genocida“ u galeriji Vojnog muzeja, nije samo postavka, prvi put prezentovanih javnosti umetničkih dela iz zbirke Muzeja žrtava genocida, već spomenik ljudskih sudbina i podsetnik velikih tragedija i stradanja srpskog naroda.
Izložbu autora Nikole Radosavljevića, kustosa u Muzeju žrtava genocida, čini izbor od oko stotinu umetničkih dela koja se, prvi put od osnivanja Muzeja 1992. godine, predstavljaju javnosti.
Izložbu autora Nikole Radosavljevića, kustosa u Muzeju žrtava genocida, čini izbor od oko stotinu umetničkih dela koja se, prvi put od osnivanja Muzeja 1992. godine, predstavljaju javnosti.
Materijal Zbirke prikupljan je još od osnivanja Muzeja, koji je faktički počeo da radi tek 1995.godine. Građa je tokom čitavog tog razdoblja pa sve do danas nabavljana putem poklona, akvizacija i otkupa.
Materijal Zbirke prikupljan je još od osnivanja Muzeja, koji je faktički počeo da radi tek 1995.godine. Građa je tokom čitavog tog razdoblja pa sve do danas nabavljana putem poklona, akvizacija i otkupa.
Prvi list iz mape crteža Đorđa Andrejevića–Kuna nosi ime „Partizani“ prikazuje grupu od tri borca, bratski srodnih likova, koji s puškom na leđima idu ka pobedi.
Prvi list iz mape crteža Đorđa Andrejevića–Kuna nosi ime „Partizani“ prikazuje grupu od tri borca, bratski srodnih likova, koji s puškom na leđima idu ka pobedi.
Na dvadeset listova Kun je opcrtao život i borbu partizana. Vidimo borce na položaju i pri odmoru, u napadu i na napornom maršu, pri savlađivanju reka i drugih prepreka, pri nošenju ranjenika,na gradnji improvizovanih mostova...
Detalj slike Peđe Đakovića "Logor Staro sajmište". Pogled na izmučena tela i očaj koji se ogleda na licima zatvorenika Logora posetiocima izložbe "govori" o strahotama Sajmišta i drugih logora u kojima je jedino smrt bila izvesna.
Detalj slike Peđe Đakovića "Logor Staro sajmište". Pogled na izmučena tela i očaj koji se ogleda na licima zatvorenika Logora posetiocima izložbe "govori" o strahotama Sajmišta i drugih logora u kojima je jedino smrt bila izvesna.
Vajar Nandor Glid kroz svoje skulpture univerzalnim jezikom iskazuje najjednostavniju istinu - čoveku najviše zla može da načini drugi čovek.
14/18
Vajar Nandor Glid kroz svoje skulpture univerzalnim jezikom iskazuje najjednostavniju istinu - čoveku najviše zla može da načini drugi čovek.
Nandor Glid je tokom Drugog svetskog rata izgubio gotovo sve članove svoje porodice u nemačkim logorima. Spasio se pridruživši se Narodnooslobodilačkom pokretu. ( Nandor Glid, Mala kolica)
Postavka je formirana kroz četiri zasebne celine na relaciji crtež – slikarstvo – grafika – skulptura i predstavlja raznorodnost formata, tehnika i tehnoloških dostignuća u savremenoj vizuelnoj umetnosti
Realizovanje izložbe su omogućili Ministarstvo kulture, Ministarstvo odbrane i Fondacija Muzeja žrtava genocida, a prati je ilustrovana dvojezična srpsko-engleska monografska publikacija s kustoskim tekstom i pratećom vizuelnom dokumentacijom
Pristup ćaskanju je blokiran zbog narušavanja pravila.
Ponovo možete da učestvujete za:∞.
Ako se ne slažete sa blokiranjem, koristite formular za povratne informacije
Razgovor je završen. U diskusiji možete učestvovati 24 sata od objavljivanja članka.