https://lat.sputnikportal.rs/20231213/radonic-sam-izbor-crteza-novaka-radonica-u-narodnom-muzeju-1164955282.html
Izbor crteža Novaka Radonića u Narodnom muzeju
Izbor crteža Novaka Radonića u Narodnom muzeju
Sputnik Srbija
Crteži Novaka Radonića, jednog od najvažnijih umetnika 19. veka, biće izloženi prvi put kao zasebna celina na izložbi „Radonić sam. Izbor crteža Novaka... 13.12.2023, Sputnik Srbija
2023-12-13T11:47+0100
2023-12-13T11:47+0100
2023-12-13T11:56+0100
kultura
kultura
crtež
izložba
narodni muzej
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/0c/1164954691_0:0:2000:1125_1920x0_80_0_0_af8a8b4187920cef865907e6ee408399.jpg
Zaostavštinu crteža Novaka Radonića čini preko 130 crteža i pet skicen-blokova, te je autorka izložbe, kustoskinja Narodnog muzeja Srbije Milica Cicmil, iz tog bogatog opusa izdvojila ona dela koja najbolje svedoče o mestu crteža u Radonićevoj umetnosti i njegovom razvoju u vremenima brojnih aktuelnih umetničkih pravaca poput klasicizma, nazarenske umetnosti, bidermajera, romantizma i realizma.Po različitosti njegovog rukopisa, mogu se izdvojiti dva pristupa crtežu - školski pristup koji za cilj ima savladavanje određenog crtačkog problema i onaj drugi u kojem se vidi usavršavanje modelacije i njegova inovativnost.Tematika njegovih crteža obuhvata studije antičkih skulptura, studije po živom modelu, antičke i tradicionalne kostime koji su ga uvodili u slikanje istorijskih kompozicija u trenutku buđenja nacionalne ideje.Među najboljim crtežima ističu se portreti i pejzaži kojima pristupa crtežom kao četkicom.Posebnu grupu čine romantičarski autoportreti kojih ima nekoliko.Najčešće je sebe prestavljao iz poluprofila sa karakterističnim dugim i kukastim nosom.Posebno mesto u njegovom opusu zauzimaju crteži nastali tokom njegovog boravka u Italiji, koji se mogu podeliti u dve grupe - vedute italijanskih gradova, na kojima su prikazani značajni spomenici, i kopije portreta starih majstora iz Galerije Ufici. Većina ovih dela ga predstavlja kao pedantnog i preciznog crtača i majstora detalja. Kvalitet italijanskih crteža ogleda se u tome što nastaju u pokretu, u brzini, bez komfora, pa zato često imaju „impresionističku“ nedovršenost.Nakon povratka u domovinu promene u doživljaju umetnosti, ali i realističke ideje koje je sve više usvajao, dovele su do postepenog odustajanja od slikarstva, u korist književnosti kojom se bavio ostatak života.Izložba Radonićevih crteža, koja pruža do sada neviđeni pogled na njegovo delo, biće otvorena do 13. oktobra 2024. godine.
https://lat.sputnikportal.rs/20230607/crtacki-opus-rodonacelnice-srpske-moderne-umetnosti-nadezda-petrovic-bez-boje-marija-jakovljevic-1156872957.html
https://lat.sputnikportal.rs/20231124/zbog-velikog-interesovanja-produzena-izlozba-ermitaza-u-beogradu-marija-jakovljevic-1164209114.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/0c/1164954691_156:0:1852:1272_1920x0_80_0_0_20958174d02fe29e34528b6a95d47d85.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
kultura, crtež, izložba, narodni muzej
kultura, crtež, izložba, narodni muzej
Izbor crteža Novaka Radonića u Narodnom muzeju
11:47 13.12.2023 (Osveženo: 11:56 13.12.2023) Crteži Novaka Radonića, jednog od najvažnijih umetnika 19. veka, biće izloženi prvi put kao zasebna celina na izložbi „Radonić sam. Izbor crteža Novaka Radonića“, koja ćebiti otvorena 14. decembra u Kabinetu grafike Narodnog muzeja Srbije.
Zaostavštinu crteža Novaka Radonića čini preko 130 crteža i pet skicen-blokova, te je autorka izložbe, kustoskinja Narodnog muzeja Srbije Milica Cicmil, iz tog bogatog opusa izdvojila ona dela koja najbolje svedoče o mestu crteža u Radonićevoj umetnosti i njegovom razvoju u vremenima brojnih aktuelnih umetničkih pravaca poput klasicizma, nazarenske umetnosti, bidermajera, romantizma i realizma.
Po različitosti njegovog rukopisa, mogu se izdvojiti dva pristupa crtežu - školski pristup koji za cilj ima savladavanje određenog crtačkog problema i onaj drugi u kojem se vidi usavršavanje modelacije i njegova inovativnost.
Tematika njegovih crteža obuhvata studije antičkih skulptura, studije po živom modelu, antičke i tradicionalne kostime koji su ga uvodili u slikanje istorijskih kompozicija u trenutku buđenja nacionalne ideje.
Među najboljim crtežima ističu se portreti i pejzaži kojima pristupa crtežom kao četkicom.
Posebnu grupu čine romantičarski autoportreti kojih ima nekoliko.
Najčešće je sebe prestavljao iz poluprofila sa karakterističnim dugim i kukastim nosom.
Posebno mesto u njegovom opusu zauzimaju crteži nastali tokom njegovog boravka u Italiji, koji se mogu podeliti u dve grupe - vedute italijanskih gradova, na kojima su prikazani značajni spomenici, i kopije portreta starih majstora iz Galerije Ufici. Većina ovih dela ga predstavlja kao pedantnog i preciznog crtača i majstora detalja. Kvalitet italijanskih crteža ogleda se u tome što nastaju u pokretu, u brzini, bez komfora, pa zato često imaju „impresionističku“ nedovršenost.
Nakon povratka u domovinu promene u doživljaju umetnosti, ali i realističke ideje koje je sve više usvajao, dovele su do postepenog odustajanja od slikarstva, u korist književnosti kojom se bavio ostatak života.
Izložba Radonićevih crteža, koja pruža do sada neviđeni pogled na njegovo delo, biće otvorena do 13. oktobra 2024. godine.