- Sputnik Srbija, 1920, 24.01.2022
KULTURA
Rubrika koja prati kulturne fenomene i događaje, stvaraoce i ličnosti koji svojim delom kreiraju savremenu kulturnu scenu u zemlji i u svetu.

Veče posvećeno reditelju Jagošu Markoviću: Pozorište je za mene bezbedan hram od nedaća sveta

© Tanjug / Marko ĐokovićVeče posvećeno Jagošu Markoviću
Veče posvećeno Jagošu Markoviću - Sputnik Srbija, 1920, 01.12.2023
Pratite nas
Na Velikoj sceni „Ljuba Tadić” Jugoslovenskog dramskog pozorišta u Beogradu sinoć je održan specijalan program posvećen nedavno preminulom pozorišnom reditelju Jagošu Markoviću (1966 - 2023).
Veče nije bilo u formi komemoracije održane krajem septembra u beogradskom Narodnom pozorištu, već su dramski umetnici izvodili odlomke iz Markovićevih predstava, a posebno iznenađenje je bilo gostovanje pevačica Tereze Kesovije (Hrvatska) i Amire Medunjanin (Bosna i Hercegovina).
Prvi je na scenu izašao Marko Janketić i izveo monolog iz predstave „Putujuće pozorište Šopalović“.
Vesna Trivalić, Jelisaveta Seka Sablić i Dragan Mićanović izveli su delove iz komada „Vrat od stakla“, a Sanja Marković iz predstave „Čudo u Šarganu“.
Glumica Anita Mančić izvela je odlomak iz mediteranske komedije „Filumena Marturano“ Eduarda de Filipea, u koprodukciji Centra za kulturu Tivat i Gradskog pozorišta Podgorica.
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorište/Nebojša BabićJagoš Marković
Jagoš Marković - Sputnik Srbija, 1920, 01.12.2023
Jagoš Marković

Hvala pozorištu

Multimedijalni program obuhvatio je inserte iz Markovićevih televizijskih gostovanja.
„Odrastao sam u pozorištu i u njemu osedeo. Ostajem zahvalan za sve što mi je dalo i za utočište koje mi pruža. Kao hram bezbedan od nedaća sveta. U njemu je uvek isto, konstantno prisutan red i poredak. Kada počne proba svi mi među sobom znamo i koje general i ko je vodnik. Gde god radio i u kom god vremenu, pozorište ima svoju gravitaciju i uvek me vodi ka pravim vrednostima. Hvala mu!”, govorio je Jagoš Marković.
Na snimcima iz mnogih TV gostovanja, Marković je pripovedao o svojim počecima, još dok je bio student, kako je bio opčinjen predstavama „Čudo u Šarganu“ u režiji Dejana Mijača ili „Draga Jelena Sergejevna“ Gorčina Stojanovića, preneo je Tanjug.
Podsetio je da je za režiju komedije „Bogojavljenska noć“ Vilijama Šekspira u JDP-u osvojio prestižnu nagradu „Bojan Stupica“:
„Ja sam tu zbog publike, ili možda i nisam. Činjenica je da režija ne postoji bez svih ostalih saradnika, od glumaca, preko kostimografa, scenografa, pisaca, tehničkog osoblja. Pozorište može bez svakog od nas, ali mi ne možemo bez pozorišta“.
© Tanjug / Marko ĐokovićGlumica Jelisaveta Seka Sablić govori odlomke iz predstava Jagoša Markovića
Glumica Jelisaveta Seka Sablić  govori odlomke iz predstava Jagoša Markovića - Sputnik Srbija, 1920, 01.12.2023
Glumica Jelisaveta Seka Sablić govori odlomke iz predstava Jagoša Markovića

Ljubav, mašta i odgovornost

Umetnički direktor JDP-a Gorčin Stojanović je istakao činjenicu da su Jagoševe predstave „sazdane od emocija, mašte, ljubavi i odgovornosti“.
Tokom spremanja predstave „Antigona“, koju je Marković želeo da radi u JDP-u, ali je na kraju ipak realizovao u matičnom Narodnom pozorištu, Gorčin Stojanović mu je otkrio jednu posebnu muziku – „melodiju idealnu za 'Antigonu'“, što je bio uvod za gostovanje Amire Medunjanin sa pesmom „A što ćemo ljubav kriti“ koja je Jagoša opčinila.
Jagoš se, sa velikog platna, prisećao i svojih uspešnih predstava koje je realizovao u JDP-u – „Sumnjivo lice“ Branislava Nušića, gde je pohvalio pokojnog Nebojšu Glogovca, „Skup“ Marina Držića, „Uobraženi bolesnik“ od Molijera, „Govornica“ po sopstvenoj drami i čuvene „Kate Kapuralica“ u Narodnom pozorištu Sombor sa kojom je doživeo veliki uspeh:
„Trudio sam se uvek da mi predstave budu drugačije, da se ne ponavljam, da ne režiram stalno jednu te istu predstavu. Tužno mi je kad od svojih kolega vidim da rade jedno te isto, ceo život jednu istu predstavu“.

Moja posljednja i prva ljubavi

Na kraju večeri, publici se obratila upravnica JDP-a Tamara Vučković Manojlović:
„Jagoš je sve radio sa velikim zanosom. Muzika ga je jako inspirisala. Zanos, muzika, ljubav, to je bio Jagoš. I zato večeras je sa nama, samo zbog ove noći je došla kod nas, vaša, naša, Jagoševa - Tereza Kesovija“.
© Tanjug / Marko ĐokovićTereza Kesovija: Moja posljednja i prva ljubavi
Tereza Kesovija: Moja posljednja i prva ljubavi - Sputnik Srbija, 1920, 01.12.2023
Tereza Kesovija: Moja posljednja i prva ljubavi
Tereza Kesovija je u otpevala „Prijatelji stari, gd‌je ste“ i „Moja posljednja i prva ljubavi“:
„Dragi moj Jagoše, divni moj prijatelju, dobri čoveče, svi te volimo. Evo tu je tvoja porodica sa tobom večeras, sve je u redu. Iz naših srca nikada nećeš izaći“.
Na kraju je na platnu puštena serija fotografija iz života dramskog umetnika, uz emitovanje pesme „Zemljo moja“ Kemala Montena.
Tokom ovog meseca je u JDP-u upriličen „Jagošev novembar”, a na repertoaru su bile Markovićeve predstave „Putujuće pozorište Šopalović” i „Čudo u Šarganu” Ljubomira Simovića, „Tako je ako vam se tako čini” Luiđija Pirandela i „Vrat od stakla” Biljane Srbljanović.
Poslednja predstava koju je režirao jeste komedija apsurda „Ćelava pevačica“ rumunsko-francuskog pisca Ežena Joneska, u produkciji Centra za kulturu Tivat u julu ove godine, koja je nedavno prvi put gostovala u Beogradu na maloj sceni „Raša Plaović“ Narodnog pozorišta.
Komemoracija povodom smrti Jagoša Markovića - Sputnik Srbija, 1920, 27.09.2023
KULTURA
„Duša mu pjevala u raju“: Poslednji oproštaj od Jagoša Markovića
Nebojša Dugalić kao Magbet - Sputnik Srbija, 1920, 21.11.2022
KULTURA
Premijera „Magbeta“ u Narodnom pozorištu: Drama o vlastoljublju, volji za moć, zlu i dobru u nama
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala