https://lat.sputnikportal.rs/20230521/kina-pretekla-japan-i-postala-najveci-svetski-izvoznik-automobila-1156002435.html
Kina pretekla Japan i postala najveći svetski izvoznik automobila
Kina pretekla Japan i postala najveći svetski izvoznik automobila
Sputnik Srbija
Kina je pretekla Japan i postala najveći svetski izvoznik automobila u prvom kvartalu ove godine, najviše zahvaljujući povećanoj tražnji za električnim... 21.05.2023, Sputnik Srbija
2023-05-21T18:03+0200
2023-05-21T18:03+0200
2023-05-21T18:03+0200
ekonomija
ekonomija
svet – ekonomija
svet
kina
automobili
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/05/15/1156002286_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_c0c40452ef8bee2b4b274803caa97242.jpg
Kineski izvoz automobila u periodu od januara do marta porastao je za 58 odsto u odnosu na isti period prošle godine i dostigao je 1,07 miliona vozila, navodi Kineska asocijacija proizvođača automobila.Japan je u istom periodu izvezao 950.000 automobila, što je rast od šest odsto u odnosu na prvi kvartal 2022, saopštila je Japanska asocijacija proizvođača automobila.Kineski izvoz automobila nastavlja da raste i u drugom kvartalu. Industrija putničkih vozila očekuje da ukupan ovogodišnji rast bude 30 odsto, na četiri miliona komada.Kina je 2009. godine pretekla SAD i postala najveće svetsko tržište za prodaju novih automobila. Kineske vlasti pomogle su domaćoj industriji električnih automobila nudeći poreske i olakšice za kupovinu, kao i razvijajući infrastrukturu za njihovo punjenje, kako bi električna vozila postala deo glavnog tržišta automobila.Okretanje Kine električnim vozilima dovelo je i do rasta izvoza. Izvoz takvih automobila u prvom kvartalu porastao je za čak 93 odsto, na 380.000 vozila, pa sada električni automobili čine čak 40 odsto u ukupnom kineskom izvozu.Kada su u pitanju kompanije, kineska podružnica „Tesle“ najveći je izvoznik električnih automobila u toj zemlji, sa 90.000 komada. Slede SAIC Motor's sa 50.000 i BYD sa 30.000 vozila.Najviše električnih automobila iz Kine izvozi se u Belgiju, Australiju i na Tajland. Veliki izvoz na Tajland pokazuje da Kina preuzima tržišni primat i u jugoistočnoj Aziji, gde su dugo dominirali japanski proizvođači.Ukupno je najveći izvoz kineskih automobila išao u Rusiju, gde je završilo 140.0o0 vozila, što je gotovo trostruko više nego u istom periodu prošle godine, prenosi agencija Nikei.Najveći izvoznici na rusko tržište bile su kompanije „Čeri“ i „Grejt vol“.Pored putničkih automobila, Kina je drastično povećala i izvoz kamiona u Rusiju, na 30.000 komada u prvom kvartalu, što je sedam puta više nego u istom periodu 2022. Posle Rusije, glavna tržišta za kineske kamione su Meksiko, Belgija i Saudijska Arabija.
https://lat.sputnikportal.rs/20230501/rekordna-prodaja-elektricnih-automobila-kinezi-predvode-trku-1155018564.html
https://lat.sputnikportal.rs/20230418/sta-sve-ima-na-sajmu-automobila-u-sangaju-sto-premijera-1000-izlagaca-1154348977.html
kina
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/05/15/1156002286_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_a78b9e31bea4b8739439aeccdb0809bf.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, svet – ekonomija, svet, kina, automobili
ekonomija, svet – ekonomija, svet, kina, automobili
Kina pretekla Japan i postala najveći svetski izvoznik automobila
Kina je pretekla Japan i postala najveći svetski izvoznik automobila u prvom kvartalu ove godine, najviše zahvaljujući povećanoj tražnji za električnim automobilima, ali i rastu isporuka kineskih automobila u Rusiju.
Kineski izvoz automobila u periodu od januara do marta porastao je za 58 odsto u odnosu na isti period prošle godine i dostigao je 1,07 miliona vozila, navodi Kineska asocijacija proizvođača automobila.
Japan je u istom periodu izvezao 950.000 automobila, što je rast od šest odsto u odnosu na prvi kvartal 2022, saopštila je Japanska asocijacija proizvođača automobila.
Kineski izvoz automobila nastavlja da raste i u drugom kvartalu. Industrija putničkih vozila očekuje da ukupan ovogodišnji rast bude 30 odsto, na četiri miliona komada.
Kina je 2009. godine pretekla SAD i postala najveće svetsko tržište za prodaju novih automobila. Kineske vlasti pomogle su domaćoj industriji električnih automobila nudeći poreske i olakšice za kupovinu, kao i razvijajući infrastrukturu za njihovo punjenje, kako bi električna vozila postala deo glavnog tržišta automobila.
Okretanje Kine električnim vozilima dovelo je i do rasta izvoza. Izvoz takvih automobila u prvom kvartalu porastao je za čak 93 odsto, na 380.000 vozila, pa sada električni automobili čine čak 40 odsto u ukupnom kineskom izvozu.
Kada su u pitanju kompanije, kineska podružnica „Tesle“ najveći je izvoznik električnih automobila u toj zemlji, sa 90.000 komada. Slede SAIC Motor's sa 50.000 i BYD sa 30.000 vozila.
„Teslina“ „gigafabrika“ u Šangaju zamišljena je kao glavni centar za proizvodnju vozila za tržišta Evrope i Azije i izvoz te kompanije iz Kine porastao je za 20 odsto. Kada je „gigafabrika“ otvorena 2019. godine, imala je kapacitet od 250.000 vozila godišnje, a sada može da ih proizvede čak 1,25 miliona, dok je menadžment zatražio dozvole za proširenje kojim bi kapacitet dostigao 1,75 miliona automobila.
Najviše električnih automobila iz Kine izvozi se u Belgiju, Australiju i na Tajland. Veliki izvoz na Tajland pokazuje da Kina preuzima tržišni primat i u jugoistočnoj Aziji, gde su dugo dominirali japanski proizvođači.
Ukupno je najveći izvoz kineskih automobila išao u Rusiju, gde je završilo 140.0o0 vozila, što je gotovo trostruko više nego u istom periodu prošle godine,
prenosi agencija Nikei.
Najveći izvoznici na rusko tržište bile su kompanije „Čeri“ i „Grejt vol“.
Pored putničkih automobila, Kina je drastično povećala i izvoz kamiona u Rusiju, na 30.000 komada u prvom kvartalu, što je sedam puta više nego u istom periodu 2022. Posle Rusije, glavna tržišta za kineske kamione su Meksiko, Belgija i Saudijska Arabija.