Život pod zemljom - najprometniji metro u Evropi proslavio 88 godina rada
Moskovski metro je impresivan podvig inženjeringa i dizajna koji igra vitalnu ulogu u svakodnevnom životu miliona ljudi u ruskoj prestonici.
Moskovski metro je impresivan podvig inženjeringa i dizajna koji igra vitalnu ulogu u svakodnevnom životu miliona ljudi u ruskoj prestonici.
Metro je služio kao sklonište za bombe tokom Velikog otadžbinskog rata. Mnoge stanice su u to vreme korišćene kao skloništa od vazdušnih napada.
Metro je služio kao sklonište za bombe tokom Velikog otadžbinskog rata. Mnoge stanice su u to vreme korišćene kao skloništa od vazdušnih napada.
Moskovski metro je takođe poznat po svojoj efikasnosti i pouzdanosti. Vozovi prolaze svakih 90 sekundi u špicu, osiguravajući da putnici brzo i lako stignu do svog odredišta.
Moskovski metro je takođe poznat po svojoj efikasnosti i pouzdanosti. Vozovi prolaze svakih 90 sekundi u špicu, osiguravajući da putnici brzo i lako stignu do svog odredišta.
Svaka stanica metroa poseduje sopstveni stil koji reflektuju različite periode Sovjetske istorije i prikazuje kreativnost i veštinu istaknutih arhitekata i umetnika.
Svaka stanica metroa poseduje sopstveni stil koji reflektuju različite periode Sovjetske istorije i prikazuje kreativnost i veštinu istaknutih arhitekata i umetnika.
Vozovi saobraćaju svakoga dana od 5:30 do 1 sat iza ponoći.
Vozovi saobraćaju svakoga dana od 5:30 do 1 sat iza ponoći.
Moskovski metro poznat je po svojoj jedinstvenoj arhitekturi i dizajnu. Mnoge njegove stanice se smatraju umetničkim delima, sa kitnjastim ukrasima, zamršenim mozaicima i zadivljujućim skulpturama.
Moskovski metro poznat je po svojoj jedinstvenoj arhitekturi i dizajnu. Mnoge njegove stanice se smatraju umetničkim delima, sa kitnjastim ukrasima, zamršenim mozaicima i zadivljujućim skulpturama.
Pored svoje lepote, Moskovski metro predstavlja važan vid prevoza za lokalno stanovništvo i turiste.
Pored svoje lepote, Moskovski metro predstavlja važan vid prevoza za lokalno stanovništvo i turiste.
Mnogi Moskovski metro porede sa muzejima i podzemnim dvorcima, a zbog svoje veličanstvenosti privlači i ogroman broj turista. Metro ima više od 730 eskalatora, a najduži, od 126 metara, nalazi se na metro stanici Park kulture.
Mnogi Moskovski metro porede sa muzejima i podzemnim dvorcima, a zbog svoje veličanstvenosti privlači i ogroman broj turista. Metro ima više od 730 eskalatora, a najduži, od 126 metara, nalazi se na metro stanici Park kulture.
Čak 44 stanice Moskovskog metroa imaju status kulturnog nasleđa.
Čak 44 stanice Moskovskog metroa imaju status kulturnog nasleđa.
Moskovski metro izgrađen je po naređenju sovjetskog lidera Josifa Staljina, a sve stanice prvog kruga— koljca, kako Rusi kažu, podsećaju na salone plemićkih dvoraca.
Moskovski metro izgrađen je po naređenju sovjetskog lidera Josifa Staljina, a sve stanice prvog kruga— koljca, kako Rusi kažu, podsećaju na salone plemićkih dvoraca.
Putnici proučavaju mapu moskovskog metroa.
Udeo podzemne železnice u prevozu putnika uglavnom gradu Rusije iznosi oko 56 odsto.
Udeo podzemne železnice u prevozu putnika uglavnom gradu Rusije iznosi oko 56 odsto.
Graditelji Moskovskog metroa bili su i njegovi prvi putnici daleke 1935. godine.
Graditelji Moskovskog metroa bili su i njegovi prvi putnici daleke 1935. godine.
Moskovski metro je takođe jedan od najjeftinijih sistema metroa na svetu, što ga čini pristupačnim za svaki nivo društva.
Moskovski metro je takođe jedan od najjeftinijih sistema metroa na svetu, što ga čini pristupačnim za svaki nivo društva.
U proseku, svakodnevno se Moskovskim metroom preveze više od sedam miliona putnika, a radnim danima i preko devet miliona, što je svetski rekord.
U proseku, svakodnevno se Moskovskim metroom preveze više od sedam miliona putnika, a radnim danima i preko devet miliona, što je svetski rekord.
Putnici Moskovskog metroa.
U izgradnji metroa su učestvovale najveće sovjetske arhitekte, zahvaljujući kojima su i nastala prava remek-dela, koja danas spadaju u spomenike arhitekture pod zaštitom države.
U izgradnji metroa su učestvovale najveće sovjetske arhitekte, zahvaljujući kojima su i nastala prava remek-dela, koja danas spadaju u spomenike arhitekture pod zaštitom države.
Najduža linija Moskovskog metroa je Arbatsko-pokrovska i iznosi 45,1 kilometar, a najkraća je Kahovska linija— 3,3 kilometara. Prosečna brzina vozova je 41,61 kilometara na sat.
Najduža linija Moskovskog metroa je Arbatsko-pokrovska i iznosi 45,1 kilometar, a najkraća je Kahovska linija— 3,3 kilometara. Prosečna brzina vozova je 41,61 kilometara na sat.