- Sputnik Srbija, 1920
SVET
Najnovije vesti iz sveta

Četiri jahača Apokalipse: Zašto razna proročanstva predviđaju kraj sveta?

© Sputnik / V. Babaйlov„Jakači Apokalipse“ 1887. godina, V. Vasnjecov
„Jakači Apokalipse“ 1887. godina, V. Vasnjecov - Sputnik Srbija, 1920, 16.04.2023
Pratite nas
Od najstarijih vremena i početka ljudske civilizacije su narodi znali o apokalipsi koja dolazi. Među najuzbudljivijim proročanstvima o propasti sveta su četiri jahača Apokalipse, opisana u najtajanstvenijoj knjizi Biblije - Otkrovenje.
Šta znače četiri jahača Apokalipse i kako izvući neku istinu iz proročanstva različitih naroda?

Anđeli sa sedam truba i četiri jahača Apokalipse

Novozavetnu knjigu Otkrovenja je napisao Jovan Bogoslov dok je boravio na grčkom ostrvu Patmos. Poglavlje o Sudnjem danu opisuje četiri jahača Apokalipse koji sa sobom nose razaranja i uništavaju Zemlju i čovečanstvo. To se tumači kao istorijski period u kojem ratovi, bolesti i glad dovode do smrti većine stanovništva zemlje. U Svetim spisima ovi događaji su opisani na primeru jahača koji putuju po svetu jedan za drugim po nalogu Isusa Hrista. Isus se u Otkrovenju pojavljuje kao jagnje.
Reč je o tome kako Bog u desnu ruku uzima svitak i zatvara ga sa sedam pečata. Njihovo otvaranje završava se krajem sveta i drugim dolaskom Isusa Hrista na zemlju. Svaki od pečata znači određeni aspekt apokalipse. Prva četiri pečata su se odnosila na jahače, peti je otkrivao pozive mučenika Božjeg gneva, šesti je objavljivao niz katastrofa među kojima i prirodnih, a sedmi je pozivao sedam anđela sa trubama. Nosili su sedam čaša Božjeg gneva, koje je trebalo da proliju na grešne i zle. U proročanstvu Jovana Bogoslova jagnje Božije uklanja prva četiri pečata i pojavljuju se jedan za drugim četiri jahača Apokalipse, pokrećući mehanizam očišćenja zemlje.

Prvi jahač

Svi stari i moderni bogoslovi su na razne načine tumačili smisao koji se krije iza figure tog jahača. On je jedini čija uloga nije najjasnija. Tumačenja su najviše da je uloga povezana sa epidemijama i bolestima. Drugi veruju da je beli jahač metaforični simbol apsolutne pravednosti. Takvo objašnjenje izgleda sasvim logično u svetu u kojem vlada greh i zlo. On čisti zemlju pre nego što dođe do kraja sveta. Ovo tumačenje se objašnjava krunom na glavi jahača i belom bojom odeće.
Mnogi eksperti tumače figuru prvog konjanika kao ličnost koja je u direktnoj vezi sa Isusom Hristom ili kao Isusa Hrista ili ga nazivaju glavnim simbolom njegovog drugog dolaska na Zemlju. Ovo mišljenje potiče iz 16. veka.
Bela boja konja predstavlja božansku čistoću i pravednost, a luk u rukama kao oruđe za pravičnu osvetu. Ponekad je beli jahač bio povezivan sa Svetim Duhom, to jest sa samim Gospodom, u čijim je rukama osveta. Postoji i verzija da je beli jahač personifikacija univerzalnog osvajanja.

Dugi jahač

Crveni jahač označava rat. Prevodi Biblije govore o vatrenom riđem konju, jahač u rukama ima podignut mač. Crvena boja direktno ukazuje na krv žrtava rata i plamena rata koji proždire sve oko sebe. Ovaj jahač ima moć da podstakne ljude da ubiju svoje bližnje što je jasan simbol globalnog i razornog rata.
Rat je uvek i kod svih naroda imao apokaliptičan karakter i vesnik je smrti. Osim toga, ratovi su glavni sateliti Antihrista, što nije nimalo čudno, s obzirom na to da rat pretstavlja apsolutno zlo.
Neki smatraju da je crveni konjanik simbol mržnje i agresije. Ovi faktori približavaju propast čitavog čovečanstva. Jagnje Božje otkida ovaj pečat i oslobađa sve grehe kako bi zle pogodio ognjem i mačem. Proročanstvo o globalnom ratu, koje treba da se obruši na zemlju, jasno je opisano pomoću figure crvenog konjanika, kome je data vlast da ponovo uzme svet sa Zemlje.
© Wikipedia / Javno vlasništvoČetiri jahača apokalipse, Albreht Direr, 1498.
Četiri jahača apokalipse, Albreht Direr, 1498. - Sputnik Srbija, 1920, 28.03.2023
Četiri jahača apokalipse, Albreht Direr, 1498.

Treći jahač

Figura crnog jahača simbolizuje glad. U mnogim kulturama crna boja predstavlja žalost, asocira na noćnu tamu, vrane koje lete u krug spremne da kljucaju strvinu, kao i sa univerzalnim obeshrabrenjem i pustoši. Navodi se da jahač ima vagu u rukama. U nekim prevodima to nije vaga, već jaram. Obe reči nose negativno značenje, jer jaram simbolizuje ropstvo, a vaga označava ograničenje hrane.
U stihovima iz Biblije se saznaje da se za jedan srebrni novčić može kupiti šaka pšenice ili tri šake ječma. To ilustruje kako izgleda glad, jer je hleb bio glavna namirnica na stolu.
Neki bogoslovi tumače mesto gde se nalazi crni jahač kao neku globalnu, žestoku imperiju u kojoj postoji bogata vladajuća vrhuška koja živi u luksuzu, a ostatak naroda je ugnjetavan. Viša kasta ima vagu na kojoj bogataši izdvajaju hranu i odvajaju onu količinu za koju misle da su dostojne niže klase, dok oni za to vreme žive u luksuzu. Jaz između vladajuće klase i naroda raste toliko da dolazi Apokalipsa.

Četvrti i poslednji jahač

Poslednji, četvrti jahač, završava sve. Služi kao neka vrsta dramatičnog vrhunca svega što je ranije opisano. To je najstrašnija i najnemilosrdnija figura čije je ime Smrt. On je jedini jahač koga oslovljavaju po imenu i koji nema oružje. Nije ni čudno jer je on sam to oružje. I konj i jahač su opisani kao bledi. Neki teolozi primećuju da je priroda reči – bled, u stvari nešto trulo i neživo. Četvrti jahač ima za cilj da ugasi poslednju iskru života na našoj planeti.
U ovom jahaču su iskombinovani neki elementi svih prethodnih, a može se smatrati i najvažnijim od svih. Iza njega je pakao, kao simbol kraja. Spreman je da uzme sve nesrećne grešnike. Infomacije o tome da su jahači dobili vlast samo nad četvrtinom našeg sveta se mogu tumačiti na različite načine. To ili znači da svi jahači mogu da seju smrt samo na četvrtini Zemlje ili da je svakom dodeljena jedna četvrtina. Takođe se govori o tome da će ljude ubiti divlje životinje. Ovo bi moglo da znači da divlji svet vrlo brzo vraća svoju dominaciju u opustošenim regionima, što direktno ukazuje na konačnu pobedu prirode nad čovekom.

Epilog

Proročanstvo o četiri jahača Apokalipse je dugo bilo inspiracija mnogim umetnicima. Slike velikih majstora iz prošlosti mogu biti odličan izvor da se upoznamo sa jahačima Apokalipse. Jahače je slikao i poznati ruski umetnik Viktor Vasnecov i veliki nemački renesansni slikar Albreht Direr i drugi majstori.
Istorija o četiri jahača Apokalipse je danas surova vizija paradoksalne prirode koja je svojstvena čoveku. Ratovi, štrajkovi glađu, epidemije su se dešavale i ranije, ali sve je bilo ograničeno ili vremenom, brojem žrtava i razaranjem ili određenim regionom. Sada je sve očiglednije da obuhvata ceo svet. Izgleda da je ovo upozorenje za sve zle ljude da promene svoj životni stil posebno relevantno danas, kada se ratovi vode sve češće, a prirodne katastrofe postaju sve destruktivnije.
Zemlja bez ljudi - Sputnik Srbija, 1920, 27.03.2022
SVET
Gde i kada će se dogoditi Strašni sud
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala